Posts Tagged ‘kerja kosong’

Contoh soalan peperiksaan penolong penguasa kastam. Bukan soalan bocor…

Saturday, August 2nd, 2014

contoh soalan kastam

Awak nih tak baca isu semasa kah?
-soalan bocor atau contoh soalan atau soalan yang sebenar… ? ada beza semuanya itu.
.
jawapannya ada dalam pengetahuan atau tiada dalam pengetahuan…

takkan nak jawab soalan dengan jawapan… oh saya tidak tahu jawapan apa yang perlu dijawab di atas kertas jawapan… tak gitu?
.
masuk dewan periksa dah tentunya boleh bersedia untuk memberikan jawapan yang pasti dari duk termangu atau mendapat komen sinis dari panel penemuduga…
.
nak download contoh soalan peperiksaan penolong penguasa kastam punya citer?
.
—->>>>klik sini untuk nota rujukan >>>> Contoh soalan peperiksaan penguasa kastam w27.

Oh beliau telah dibakar tanpa belas kasihan

Wednesday, October 21st, 2009

encik telefonSedihnya encik telefon awam ini telah dibakar tanpa belas kasihan. Tiada periketelefonan langsung mereka yang menjahnamkan harta awam ini. Patutnya mereka dipanggang atas bara api sebagai pengajaran berguna untuk masa depan negara.

Panggang aje mereka biar kepanasan. Biar mereka terasa bahang kepanasan bahang yang membara dek kerana terbakar kepanasan.

Takder kerja kosong nak buat agaknya untuk isi masa lapang. Itu pasal mereka buat kerja sedemikian untuk masa lapang yang terluang tersebut. Maka kerja itu aje laa yang boleh dilakukan untuk sementara waktu sesambil melepak sana sini tanpa haluan…

Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan | Jawatan Kosong Kerja Kerajaan

Thursday, May 14th, 2009

Cara Lulus Temuduga Kerajaan

Dalam kehidupan seharian masa kini anda sudah tentunya akan bertemu dengan rakan rakan atau diri anda sendiri menempuh pengalaman berdepan dengan cabaran berdepan dengan kerenah panel penemuduga. Anda sudah tentunya akan berpeluh dan berdebar debar sekiranya anda pertama kali berdepan dengan mereka yang akan bertanyakan soalan itu ini begitu begini. Adakah aku akan lulus dengan cemerlang dalam ujian getir temuduga ini??? Bagaimanakah caranya untuk aku nak lulus temuduga kerajaan ini? Hati anda akan terus tertanya tanya bagaimana dan bagaimana…

Bagaimana pula dengan soalan soalan yang akan dilontarkan kepada anda nanti? Tentunya anda akan resah gelisah tambahan lagi jika soalannya pulak dalam bentuk bahasa inggeris yang sudah tentunya anda kurang mahir untuk menguasainya di ketika dan saat ini sebab belum mahir sangat dalam bab belajar bahasa inggeris ini yang perlu dilatih setiap hari sebagaimana kemahiran menaip laju….

Kena ada panduan cara lulus temuduga kerajaan jika nak masuk temuduga kerajaan masa kini lebih lebih lagi jika mereka mahukan anda bercakap dalam bahasa inggeris. Mereka akan membuat ujian dan soal siasat dengan ketat sekali. Tambahan pula jika anda mempunyai kemahiran berbahasa inggeris atau kemahiran menaip laju… Itu adalah satu bonus untuk anda lulus temuduga.

Itu dia sedikit sebanyak berkaitan dengan mereka yang mahu lulus temuduga. Isu Jawatan kosong dan temuduga sudah tidak asing lagi. Sememangnya ia cukup sinonim. Paling perit adalah cara lulus temuduga kerajaan yang perlu anda ketahui.

Berapa ramai yang sedang berhempas pulas mencari kerja sana sini. Berapa ramai yang telah hadirkan diri untuk temuduga kerja. Ada yang gagal dan tidak berjaya dan ada juga yang berjaya. Namun pemburuan untuk mencari kerja tidak akan selesai selagi tidak lulus temuduga. Sudah selesai temuduga dan jika dapat kerja baru lega rasa di hati nurani.

Jika anda sedang tercari-cari jawapan kepada cara lulus temuduga kerajaan dengan jayanya. Maka pertimbangkan panduan yang akan sedikit sebanyak membantu anda untuk lulus temuduga dengan jayanya.

Bagaimana pula jika gagal dalam temuduga. Jangan risau ada jalan penyelesaiannya jika anda cukup terketar-ketar dan risau tatkala berdepan dengan cabaran temuduga terbuka atau penangan temuduga kerajaan…

Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan adalah jawapannya.

Gaji menarik untuk penjawat awam

KUALA LUMPUR, 13 Mei – Kerajaan akan menawarkan jawatan dan gaji

yang kompetetif untuk menjadikan perkhidmatan awam sebagai kerjaya pilihan

pertama, kata Ketua Setiausa Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan.

Katanya kerajaan akan mewujudkan satu skim gaji dan jawatan yang menarik

kepada pemohon yang berminat mengisi jawatan di perkhidmatan awam berdasarkan pengalaman kerja dan kelayakan akademik.

“Sebagai contoh, sekiranya pemohon mempunyai pengalaman selama 10 tahun di sektor swasta dan berminat untuk berkerja di sektor awam, beliau tidak perlu bermula dari peringkat bawah dan akan ditawarkan gaji yang setimpal dengan pengalaman,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri rancangan Dialog di Radio Televisyen Malaysia, Angkasapuri di sini malam ini.

Beliau turut meminta penjawat awam supaya sentiasa melakukan penambahbaikan dari semasa ke semasa dalam pelaksanaan tugas bagi memenuhi Petunjuk Prestasi Utama (KPI) yang ditetapkan dan pada masa yang sama memelihara integriti kerajaan.

“Kerajaan akan memberi kenaikan gaji dan kenaikan pangkat kepada penjawat

awam yang menghasilkan prestasi yang membanggakan tak kira sama ada mereka

tergolong dalam jawatan rendah atau tinggi,” katanya.

Mohd Sidek juga meminta orang ramai memberi cadangan yang boleh menambah

baik perkhidmatan sektor awam, yang seringkali dipandang negatif sebelum ini kerana pelbagai masalah. – BERNAMA

===

Gaji yang cukup menarik sekali untuk mereka yang mahu kerja makan gaji. Namun demikian bagaimana pula dengan panduan temuduga yang bakal anda hadapi. Adakah anda sudah bersedia untuk ditemuduga oleh panel penilai pekerjaan. Adakah anda sudah bersedia.

Mari kita dapatkan sedikit sebanyak maklumat berkaitan dengan Rahsia Cara Lulus Temuduga Kerja Kerajaan. Jom kita dapatkan gaji setiap bulan. Cukup bulan jangan lupa langsaikan hutang…

Klik di sini untuk lulus temuduga kerja


Strategi alternatif untuk kerja kerajaan tanpa melalui SPA. Rahsia ini tidak ramai yang ambil tahu dan kurang persaingan.

Rebut peluang ini kerana ada 241 Senarai Agensi yang bakal menerima anda bekerja.

Cara Lulus Temuduga Kerajaan

Buat duit dengan Ebay Online | Kerja kosong

Friday, February 20th, 2009

Hang kerja apa sekarang?

Tak kerja apa-apa lagi buat masa sekarang.

Hang berniaga apa sekarang?

Tak berniaga apa-apa lagi buat masa sekarang.

Susah betul kalo tak kerja. Susah jugak kalo tak berniaga. Habis tu nak buat apa? Duduk terrmenung aje laa kerjanya. Jika anda mahu berniaga atau menjadi usahawan tidak semua orang boleh menjadi usahawan. Dengan purata ramai orang yang sedang berdepan dengan potongan kadar pendapatan yang amat mengerikan bagi mereka yang akan hilang pekerjaan sudah tentunya mereka akan hilang punca. Nak kerja apa pulak lepas nih? Itu bermakna anda telah dipecat dari keselesaan bulanan yang anda terima setiap bulan. Tiada lagi pendapatan bulanan buat anda.

Perniagaan online pun mempunyai cabarannya yang tersendiri. Jika tidak anda juga akan tewas dan kerugian. Memanglah sekali pandang nampak mudah. Mudahnya jika anda mempunyai guides yang mencukupi dan menyoroti langkah usahawan internet yang telah berjaya. Mana lagi mau tengok kejayaan usahawan internet jika tidak dengan platform ebay. Ramai yang telah berjaya bertatih dengan ebay biarpun dengan sedikit jualan atau banyak jualan. Sedikit jualan bermakna hanya sedikit keuntungan yang dapat. Jika laju jualan bermakna tersenyum lebar tukang buat jualan mouse pad yang berharga beberapa ringgit cuma.

MajalahIM telah mengetengahkan ulasan berkenaan perniagaan online iaitu ebay yang dikatakan sebagai platform untuk anda memulakan perniagaan online jika anda tercari-cari peluang buat duit online.  MousePad pun laris dengan lajunya.

  • 3 Tip Mudah Untuk Membeli di eBay

3 cara mudah untuk membeli di ebay? Susah jugak nak membeli die bay sehinggakan diketengahkan 3 tip mudah untuk membeli diebay. Bukan main bedal begitu aje untuk membuat pembelian die bay. Kalo takder tip mudah camginih tak boleh ke? Jawapannya… dapatkan 3 tip mudah tersebut tatkala anda membuat belian apa-apa produk kesukaan anda di ebay.  Jangan terpedaya sudah ler dengan majalahim.

  • Kaji Selidik Sebelum Memasuki Pasaran Jualan

Berkenaan kajian kes berkenaan pasaran antarabangsa yang menguntungkan, siapa yang taknak untung kalo dah mulakan langkah dengan ebay. Tanpa kajian selidik menyelidik sebelum anda memulakan perniagaan di ebay memang agak parah sedikit. Bukan main ikut suka hati aje nak buat jualan. Nampak mudah sungguh beriya-iya nak buat jualan kat ebay. Terkontang kanting jadinya tak tahu nak jual apa yang laris dan apa yang tidak. Sekali melangkah untuk membuat pengkajian pasaran ia akan menjimatkan sedikit masa anda dari kerugian banyak masa yang terluang. Dengan kajian pasaran yang telah anda lakukan akan menjadikan keuntungan anda berlipat kali ganda.

  • Promosi Menggunakan Blog

Apa jua perniagaan memerlukan promosi. Salah satu caranya menggunakan platform tambahan blog untuk buat duit dengan ebay. Apa citer nak guna blog buat promosi perniagaan ebay anda? Kenapa perlu menggunakan blog? Boleh harap ke promosi guna blog untuk melariskan jualan ebay anda? Sudah tentunya blog mempunyai tarikan yang tersendiri untuk anda membuat promosi promosi dan promosi. Tiada promosi sudah tentunya perniagaan anda akan menuju ke arah kemusnahan alam sekitar yang teruk.

  • Pelan Perniagaan Online Anda

Ini satu lagi citer yang menarik jika anda mahu berjaya dengan menggunakan ebay sebagai  perniagaan sampingan anda. Menda nih tersangat penting dalam perniagaan online jika anda mahu berjaya dengan ebay. Bukan mudah untuk berjaya dengan ebay jika sekiranya anda , kamu dan sekalian orang yang sedang mengalami krisis kewangan yang gawat. Dengan aturan pelan perniagaan yang bersepadu dan mantap sudah tentunya anda boleh menyusun strategi-strategi yang tersendiri untuk terus berdiri gagah dengan perniagaan online di ebay. Jangan bankrupt sudah…

Apa lagi nak citer? Kupasan sambil lewa sahaja… Dapatkan aje malajahim yang memberikan sedikit sebanyak info yang berguna kepada masyarakat setempat anda. MajalahIM wadah keceriaan online.