Posts Tagged ‘cara nak kaya’

Bagaimana Rasanya Menjadi CEPAT KAYA?

Friday, September 5th, 2008

Bagaimana anda mahu menjadi cepat kaya? Apakah rasanya sekiranya menjadi cepat kaya? Menjadi kaya sekelip mata sahaja. Tentunya rasa kaya itu cukup terasa dengan ramuan santan kelapa , telur secukup rasa, gula sekilo dua. Cukup tak rasa kayanya? Cukup menarik kalo semua orang boleh menjadi cepat kaya dengan segeranya dalam kehidupan seharian…

Mungkin persoalan berikut akan berlegar dalam pemikiran masing-masing “bagaimana hang boleh cepat kaya?” Encik Lemang sudah kaya…. baru kelmarin dia dapat durian runtuh disebabkan pokok duriannya menghasilkan duit yang berketul-ketul dari setiap sudut daunnya hingga ke akarnya ( baca gaya super macho…) Dengan duit pokok yang sebenar tersebut beliau telah menggunakan duit modalnya untuk terus menjadi kaya.  Beliau boleh menghasilkan duit sebenar hasil dari kelebihan pokok duriannya dengan menggunakan duit yang sedia ada. Encik Lemang telah menjadi kaya dan merasai kaya hasil dari produk durian kaya yang Encik Lemang hasilkan. Encik Lemang sudah menjadi orang kaya durian sekarang. Dan beliau adalah salah seorang dari ramai-ramai orang yang berusaha untuk menjadi kaya. Encik Lemang sudah dapat rasa kaya yang telah beliau hasilkan dari durian kayanya itu.

Namun demikian pokok durian beliau yang berharga tersebut terpaksa mengakhiri zaman perjuangannya untuk menjadikan Encik Lemang lebih kaya dari biasa lantaran orang yang tamak dan terlebih motivasi untuk merasa kaya mencari jalan pintas tanpa belas kasihan. Perit jugak nak menghasilkan kaya yang berjenama dan terkenal nih. Banyak cabarannya….. Walaubagaimanapun Encik Lemang punya motivasi yang lebih tinggi jugak untuk beraya sakan. Bukan dengan cara nak rasa cepat kaya semata-mata. Beliau tetap konsisten dan komited dengan usahanya untuk menjadi lebih kaya tanpa sebarang putus asa.

Seandainya sana sini ramai orang boleh rasa menjadi kaya camner haaaa…? Sudah tentunya semua orang boleh menghasilkan jenama kaya yang tersendiri dengan resepi berbeza-beza. Maka rasa kaya tersebut jugak berbeza-beza mengikut kategori orang perseorangan. Tidak kira ler melayu ke cina ke india ke… mereka yang datang secara berasingan ke dari negara luar ke. Mereka akan mencipta resepi kaya mereka yang tersendiri…

Oh… Encik Lemang dah kaya… esoknya Encik ahmad pula menjadi kaya… esok lusa encik Ramadhan pula menjadi kaya… Lepas tu encik Syawal …. ramainya orang boleh rasa kaya. Rasa roti kaya…

Wahahahahaa begitu ramainya orang yang menjadi kaya sekelip mata. dapat dari pokok duit … dapat dari wang pos, dapat dari kutu pintar, dapat dari maybank2u. Maka dapat ler duit sebenar sekelip mata….

———

Ada idea yang cukup menarik jika mahu menjadi kaya menggunakan ikan goreng panas. Goreng pun sodap. Jual aje di pasar malam atau di bazar ramadhan. Bazar ramadhan tetap menjadi tumpuan ramai untuk mereka merasa sedikit kaya dari sebelumnya. Memang lumayan sungguh bulan ramadhan nih. Berlipat kali ganda dari hari biasa. Pelbagai idea juadah berbuka boleh menghasilkan duit di bulan ramadhan untuk rasa kaya seketika atau secara berterusan bermula dari bulan ramadhan. Ledakkan rasa kaya berganda dunia perniagaan sebenar dengan duit sebenar.

Demikian lah celoteh kali ini yang entah apa-apa. Tiada sebarang kaitan dengan sesiapa kecuali hanyalah tulisan biasa-biasa buat tatapan yang sudi membacanya….

sekian terima kasih.

Buat Duit Mudah dalam Masa Seminggu

Tuesday, August 19th, 2008

Rahsia usahawan internet. Buat duit mudah dalam masa seminggu dengan perniagaan internet.  Memang gempak betul…

Jangan silap faham… Begini ceritanya jika anda nak tahu berkenaan dunia perniagaan internet pada masa sekarang. Anda sendiripun tahu berkenaan masa dan ruang dalam internet bergerak begitu pantas sekali dan ramai yang terkejar-kejar nak cari duit cepat dan nak cari duit segera. Pendek kata semuanya nak cepat dan segera.

Sesungguhnya anda cukup bertuah tatkala anda sedang mencari duit lebih dan juga petua nak cepat kaya dengan segera. Cara nak kaya dengan mudah bukan sebarangan mudah. Mana mungkin untuk menjadi kaya dengan segera sebagaimana mawardee clickbank atau labanon rahsia 10k sekadar memberikan contoh terdekat dan terkini dengan rahsia newbie membongkar segalanya berkaitan dengan cari duit dengan lebih mudah tanpa perlu bersusah payah sebagaimana mereka yang sebelumnya.

Berapa lama mereka mengambil masa tersebut? Sudah tentunya mereka terpaksa bekerja keras dan bersungguh-sungguh serta SERIUS dalam usaha mereka untuk menjana pendapatan yang lumayan melalui internet. Maka langkah-langkah ke arah kejayaan sebagaimana yang telah mereka dapat anda perlu ikut dan teladani dengan jayanya…

Kenapa dan bagaimana anda boleh mendapatkan duit dengan lebih mudah melalui internet? Paling kurang dalam masa seminggu? Boleh menghasilkan pendapatan dengan lebih mantap lagi untuk hari-hari yang seterusnya. Kenapa? Masih sukar untuk dipercayai…? Anda boleh mempercayainya sekiranya anda boleh melakukannya untuk membina masa depan dengan perniagaan internet. Bukan omongan kosong. Malahan telah terbukti….

Anda juga mempunya panduan perniagaan internet dalam format dvd yang boleh anda pelajari dengan mudah. Pendek kata semuanya dah mudah dan senang… pelajari dan aplikasikannya dengan jayanya… Maka dengan cara dan strategi yang betul dan berkesan anda boleh meraih pendapatan beribu-ribu ringgit. AWAS! Sekiranya tersilap langkah…. padah jadinya. Angka ribu-ribu memang menjadi buruan apatah lagi angka juta-juta.

Anda mahu tahu rahsia mereka yang telah berjaya menghasilkan pendapatan dari perniagaan internet mereka? sila dapatkan segera rahsia usahawan internet. Kenapa dengan rahsia usahawan internet? Apa yang istimewanya rahsia mereka yang ingin dibongkarkan tersebut?

Jom kita jenguk Rahsia Usahawan Internet. Buat duit dengan report percuma. Dapatkan 25sen segera.  Sekiranya anda berjaya mendapatkan 200 orang. Berapa anda akan dapat?  Sudah tentunya anda akan dapat RM50. Banyak jugak tu…

Bagaimana pula kisah newbie yang bakal dibongkarkan untuk anda memperolehi pendapatan dengan cara yang lebih berkesan dalam masa seminggu? Nampak begitu mudah sekali perkiraannya untuk buat duit dengan dunia perniagaan internet, betul tak?

Sekiranya mereka boleh melakukannya dengan cara yang betul dan berkesan tanpa membuang masa dan membuang duit anda begitu sahaja dengan hasilnya hampir tiada langsung. Maka apa yang perlu anda lakukan untuk berubah dan melaksanakan misi perniagaan internet anda…? Jawapannya yang boleh anda  perolehi adalah dari panduan rahsia newbie.

Dunia perniagaan internet masa kini sekiranya anda tersilap langkah padah yang dapat…. maka panduan rahsia newbie yang bakal dilancarkan akan memberikan jawapan kepada persoalan bagaimana mahu memulakan perniagaan internet dengan lebih mudah dan berkesan. Jangan lupa dapatkan rahsia newbie di pasaran internet tidak lama lagi…

Sesambil mencari informasi secara talian ada baiknya anda menjenguk koleksi grafik yang menarik ini untuk kegunaan masa depan perniagaan internet anda.

Itulah dia Rahsia usahawan internet dan rahsia newbie yang berjaya dalam perniagaan internet mereka.

sekian terima kasih.

Naik Minyak : Buat Duit Dengan Perniagaan Santan Kelapa

Thursday, June 19th, 2008

Photobucket

Bagaimana hendak memulakan perniagaan santan kelapa?

Apa yang perlu saya lakukan?

Bagaimana untuk menceburkan diri dalam perniagaan santan kelapa?

Nak mula macam mana?

Bagimana anda bermula?

Kelapa muda ada… kelapa tua ada… santan kelapa ada… mesin kelapa ada… mesin perah santan ada… kelapa matag ada…

Mana mau cari???

Anda perlu mendapatkan panduan perniagaan santan kelapa sebagai langkah permulaannya. Anda boleh menjenguk sendiri bagaimana operasi perniagaan santan kelapa di pasar borong atau mana-mana kedai yang menyediakan kemudahan untuk anda membeli santan kelapa dari kedai mereka.

Mana nak dapat panduan tersebut?

Buat peringkat permulaan ini untuk memperolehi panduan sebegitu rupa… apa yang anda perlu lakukan adalah membuat survey ke seluruh kawasan sekitar dan juga rakan-rakan sepersaingan anda. Ataupun anda boleh bermula dengan bekerja dengan mereka yang berpengalaman untuk sehari dua atau sebulan dua sambil mempelajari cara-cara untuk memulakan perniagaan santan kelapa anda sendiri.

Mana satu pilihan santan terpilih yang ingin anda ceburi. Pada peringkat mula-mula ni boleh laa dengan bangsal kecik-kecik aje. lepas tu setapak lagi ke hadapan dengan meningkatkan kapasiti mesin dan kelapa. Kemudian tambah lagi pekerja mana nak bekerja dengan anda. Lepas tu kembangkan lagi pekerja2 anda tersebut sebagai rakan JV untuk meluaskan lagi empayar perniagaan anda.

Wah…. begitu sekali capaian imaginasi perniagan santan kelapa. Nampak menarik. Namun cabarannya anda kena hadapi dengan penuh komitmen yang kukuh jika nak memulakan apa jua jenis perniagaan.

Maka mari kita tengok pula produk hasilan santan yang kita kehendaki tersebut. sebagaimana yang kita ketahui … antara jenis pengeluaran dan penyediaan santan kelapa untuk jualan terbahagi kepada 3 jenis kumpulannya iaitu santan segar, santan kotak & santan serbuk.

Maka soalannya mana satu pilihan anda? Mana satu yang anda suka guna? Mari kita jenguk perbincangan berkaitan santan kelapa yang boleh anda jadikan rujukan untuk memulakan perniagaan santan kelapa atau anda sendiri boleh menghasilkan satu panduan berkaitan perniagaan santan kelapa dari awal sehinggalah ke menara kejayaan sebagai usahawan santan kelapa.

Nak buka bisness santan kelapa

Usahawan Bisnes Santan kelapa

Pemasaran santan segar

Bicara berkaitan pasaran kelapa

Mesin kelapa 3 dalam 1

Sekian terima kasih.

kenapa dan mengapa mahu jadi jutawan?

Thursday, April 10th, 2008

adakah anda mahu menjadi jutawan?

saya suka nak jadi jutawan.

apakah dengan membuat kuih apom balik anda akan kaya?

saya suka apom balik…

adakah dengan menjual air soya anda akan kaya?

soya pelbagai perisa memang best…

adakah dengan menjual keropok lekor dan goreng pisang anda akan kaya?

ini memaang feverite saya nih… goreng pisang dengan lekor kepok…

adakah dengan menjual air tebu anda akan kaya?

waduh … musim panas camginih punya memang best order sebekas…

adakah dengan menjual karipap anda akan kaya?

ini lagi satu saya punya feverite nih… karipap kecik okeh laa…

adakah dengan menjual jemput-jemput anda akan kaya?

hahahaha… inilah dia namanya jemput2 yang dah naik harga jadi 30sen.

adakah dengan menjual air kelapa anda akan kaya?

kalo isi kelapa muda banyak dan bagus memang gerenti order satu…

namun demikian alasan yang paling rumit adalah pelbagai ragam yang anda akan lihat.. alasan untuk tidak menjadi kaya… hahahaaa…

modalnya berapa? nak mula bagaimana? laku ke nak jual…?

saya nih hanya pembeli setia sahaja… maaf lah yer…

fikir-fikirkanlah dan renung-renungkanlah persoalannya yang perlu anda hambik perhatian…

“Kenapa kita… tidak kaya?

Jawabnya kerana kita tidak memperkayakan diri kita sendiri. Setiap hari kita berusaha dan bekerja untuk memperkayakan orang lain.”
-Chef Li

 

download panduan mudah perihal duit

Thursday, April 10th, 2008

buatduitcariduitrahsia-e-biz.jpg

2cjrahsia-e-biz.jpg

20carajimatminyak.jpg

100carapromosi.jpg

 

Kenapa perlu ambil tahu berkenaan petrol melambung? hanya 78sen aje. apa laa sangat 78sen nak kecoh haaa…?

bagaimana cara nak jimatkan belanja minyak petrol anda? atau cara nak jimatkan duit anda? atau cara nak cari duit online?

dari sehari ke sehari anda akan berdepan dengan pelbagai ragam masalah kewangan yang melanda diri anda atau orang lain yang anda perhatikan dari sehari menjelang bulan ke bulan( bukan naik ke bulan) dari setahun ke setahun semakin kita rasai kenaikan harga barangan harian. itulah yang anda akan rasai selagi hayat dikandung badan…

 

namun demikian apakah anda perlu merungut? mana mungkin tiada ada orang yang merungut. sekiranya anda merungut berkenaan dunia hari ini, ia seperti tiada kesudahan… silih berganti. datang hujan kita juga merungut… kalo kepanasan yang terhangat lagi banyak rungutan…

 

 

apa kata anda biarkan rungutan anda itu reda seketika biarpun anda tidak mendapat apa-apa manfaat… rugi dalam bisnes dan untung berganda-ganda setiap hari… meh sini kita download buku panduan yang berguna ini untuk mengelakkan anda merungut entah apa-apa itu…

1.ebook 20 cara untuk jimatkan duit :

 

Sekiranya anda mahu membuat penjimatan yang maksima akan duit belanja anda seharian. maka inilah caranya yang anda boleh gunakan untuk berjimat sakan sambil menyimpan duit anda dalam tabung. Hanya rm10 sahaja.

2.ebook panduan buat duit dan cari duit :

 

 

 

 

 

anda juga boleh mendapatkan ebook panduan buat duit dan cari duit yang berkisar berkenaan panduan untuk buat duit dengan cara yang betul dan lebih bermanfaat sekiranya anda berminat nak buat bisness internet. harga pasarannya juga adalah sama hanya rm10 sahaja.

3.Panduan penjimatan minyak petrol :

anda juga boleh download panduan cara penjimatan minyak yang bakal menjimatkan wang anda dan juga kos minyak yang anda laburkan untuk kereta motor anda.

kira-kiranya harganya berjumlah rm10 sahaja untuk anda.

semuanya berjumlah rm30 sahaja. Berbaloi untuk anda memilikinya.

namun demikian anda boleh mendapatkannya pada harga diskaun dengan bayaran rm15 sahaja sebagai harga promosi sehingga bulan JULAI 2008 sahaja. dan selepas itu tawaran adalah sebagaimana biasa akan kembali kpd harga asalnya dengan harga rm30.

3.produk ebook dengan harga rm15 sahaja?

Bukan itu sahaja. anda akan memperolehi ebook promosi secara percuma dari saya. Dengan ebook 100 cara promosi tersebut anda boleh gunakan untuk mempromosikan produk anda dengan jayanya.

 

hambik peluang keemasan ini untuk mendownloadnya segera.

HANYA RM15 sahaja sehingga 30 Julai 2008.

 

jika ada yang berminat untuk mendapatkan ebook tersebut. sila hubungi saya dengan segera. di mana? sudah tentunya kena hantar emel ke abdfatah75 (at)gmail dot com

 

===========================

 

waduh ada ke buat jualan sebegini rupa? mana minisitenya kalo nak jual? jual dalam posting blog aje ke…?

 

inilah dia cobaan pertama saya hendak membuat jualan dengan cara menggunakan posting di blog sahaja dengan menggunakan dua jenis ebook yang bermanfaat ini untuk anda.

 

rebut peluang keemasan ini segera.

 

sertakan butiran bayaran anda sebagaimana berikut:

 

jumlah bayaran :

 

tarikh:

 

masa:

 

lokasi:

 

cara transfer:

 

sertakan bukti bayaran anda

 

emel ke : abdfatah75(at)gmail dot com

 

urusan bayaran rm15 melalui akaun maybank : 153083013635

 

Cara bayaran

Cara 1: Melalui maybank2u

a)Klik link di bawah

mb2u_logo_r.gif

 

Akaun : wan abd fatah wan malik
Bank : MALAYAN BANKING BERHAD
No.Akaun : 153083013635
b) Daripada screen Maybank2u, tekan kekunci “Print Screen”pada keyboard anda
c) Buka aplikasi Word -> New -> Edit ->Paste
d) Save as – Slip Pembayaran
e) Compose email -> attach “slip pembayaran” -> pada subjek taipkan”slip pembayaran” ->taipkan butir – butir pembayaran dan send ke
abdfatah75(at)gmail.com

Cara 2 : Deposit Ke Akaun Bank (Secara Manual)

a)Akaun : wan abdul fattah wan malik
Bank : MALAYAN BANKING BERHAD
No.Akaun : 153083013635
b)Compose email -> pada subjek taipkan” slip pembayaran” ->detail taipkan butir-butir pembayaran -> send ke
abdfatah75(at)gmail.com

 

sekian terima kasih

 

HANYA RM15 sahaja sehingga 30 Julai 2008.