Posts Tagged ‘cabaran cari duit’

Indahnya Limpahan Rezeki

Saturday, May 3rd, 2014

Kehidupan manusia tidak pernah lari dengan pelbagai masalah yang datang silih berganti…

Ada yang duk memikirkan masalah yang tidak pernah selesai dalam kehidupannya. Banyak masalah banyak pengalaman orang kata…

Masalah kerja?

Ada yang berdepan dengan masalah kerja kat tempat kerja. Atau kerja bertimbun tak sudah sudah. Asyik dengan kerja aje… hehehe

Masalah kewangan?

Ini pun satu hal kalo dah ada masalah kewangan. Gerenti haru biru keluarga atau masyarakat. Berdepan dengan masalah kewangan dah tentunya memerlukan komitmen dan kesabaran yang tinggi jika tiada wang secara berterusan.

Masalah keluarga?

Mana mana keluarga akan berdepan dengan cabaran dalam kehdiupan berkeluarga. Nak mendidik anak anak dan menjaga hubungan suami isteri. Kalo sentiasa berantakan dalam keluarga tersebut kena lakukan sesuatu untuk menjaga keharmanioan rumah tangga dengan sebaiknya.

Gaji beribu, tetapi hutang sekeliling pinggang.

Gaji banyak sekalipun takder gunanya kalo hutang keliling pinggang. Banyak pulak tu bukan sikit. Nak bayar sekali gus dah gerentinya berat hati. Bayar sikit sikit pulak banyak keperluan lain yang perlu ditanggungjawabkan. Akhirnya jadi hutang tan\k berbayar. Haru biru jadinya.

Tidak pernah nak cukup. Tidak berkatkah gaji yang diterima?

Pening kepala gini kalo duk mikir pasal hutang banyak… tak gitu?

 

————
Muat Turun Ebook Indahnya Limpahan Rezeki
————

[3 S = Kunci Menjemput Rezeki]

1. Syukur

Bersyukur dapat menarik lebih banyak nikmat. Pentingnya untuk sentiasa bersyukur.

2. Sujud

Firman Allah dalam hadist qudsi: “Wahai anak Adam,

jangan sekali-kali engkau malas mengerjakan empat

rakaat pada waktu permulaan siang (sholat dhuha),

nanti pasti akan aku cukupkan keperluanmu pada

petang harinya.” (Riwayat al-Hakim dan Thabrani)

3. Sedekah

Bersedekah bukan sahaja dapat membersihkan harta

malahan dapat menyucikan diri kita daripada dosa

dosa kecil. Jangan sekali kali kedekut untuk bersedekah.

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: ” Tidak

akan berkurang harta orang bersedekah”.

[Janji Allah Itu Pasti]

Allah berfirman di dalam Surah Ath Thalaq (65: 2- 3),

“Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya.
Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya”

Tidak perlu risau dengan rezeki kita, ianya tidak pernah terlewat dan tersilap.

————
Ebook Indahnya Limpahan Rezeki
————

Ingin tahu bagaimana orang yang luar biasa MENARIK kejayaan dan kekayaan?

Dibongkarkan beberapa TEKNIK MENARIK REZEKI berdasarkan kajian dan pengalaman penulis sendiri.

Muat turun sekarang ==>> Indahnya Limpahan Rezeki.

Cabaran WangCyber bermula

Monday, June 4th, 2007

“Sekali lagi saya ingatkan… jangan cuba-cuba cari pasal kalau dah tahu tak ada duit. Mengerti?”

Siapakah gerangannya? klik sini

Anda lihat tiket cabaran WangCyber yang tertera tersebut? Ini bermakna blog saya ni termasuk dalam peraduan tersebut. Maklumlah nak cari duit sambilan secara online. Bukan bermaksud nak kejar duit hadiah yang ditawarkan semata-mata, cuma nak belajar bagaimana hendak mengejar top ranking di google. (more…)