Posts Tagged ‘bayar hutang’

Bagaimana Nak Langsaikan Hutang Dengan Segera???

Tuesday, November 3rd, 2015

“Kebanyakan orang, bukan tak tahu urus wang, mereka sendiri tak nak urus wang. Mereka pilih, untuk tidak urus wang, kerana mengurus wang ni, buat mereka rasa tak cukup duit, buat mereka tak boleh beli macam-macam, buat mereka tak boleh enjoy…..”

Hidup ini tidak dapat lari dari hutang…

Hutang sana sini…  Beriya iya mintak hutang. Nak bayar hutangnya bila? Alihnya orang yang nak tuntut hutang dari penghutang jadi segan silu nak gi tuntut balik duitnya. Orang yang berhutang senang senang aje buat buat lupa hutangnya…

Usah menggelabah lagi… Ada cara yang boleh anda lakukan untuk langsaikan hutang anda tersebut…

Tetapi bagaimana?
Bagaimana nak Setel Hutang? Setelkan hutang 3 Kali Ganda Lebih Pantas Daripada Jadual Bank…

Anda ada hutang?
Nak setel hutang cepat-cepat?
Tak mau pening-pening dah?
Rasa tak tenang sebab hutang keliling pinggang?
Buntu, tak tahu macam mana, nak setel hutang?

Klik sini untuk info selanjutnya :  —>>> Cara Nak Setel Hutang

Adakah kewangan anda sudah merdeka?

Monday, September 8th, 2014

Anda dah merdeka kewangan?

jika kewangan anda belum merdeka

Jika belum merdeka akan kewangan anda, maka anda  perlu pertimbangkan produk laku keras.

Tiada yang percuma dalam dunia ini jika anda bergerak mahu mencari kerja atau pergi kerja atau anda sedang cari duit atau anda sedang buat duit.

Supaya anda tidak sengsara dengan kewangan yang tidak merdeka maka anda perlu bertindak mulai dari sekarang untuk lebih merdeka kewangan dari sebelumnya.

Bukan sekadar mencari dan memburu teknik teknik terbaru dan terkini selagi anda tiada tindakan mulai dari sekarang…

Anda tidak akan dapat percuma kerana jika tiadak tindakan sekarang tanpa perlu mengejar teknik teknik yang terbaru lagi terkini.

anda boleh mula dengan produk laku keras

—->>> Klik sini jika anda mahu merdeka kewangan…

Kewangan anda masih belum merdeka?

Saturday, September 6th, 2014

jika kewangan anda belum merdeka

Jika kewangan anda masih belum merdeka….

Pasti ada jalannya untuk anda merdeka dari sengsara kewangan yang perit…

Ada jalan dan caranya dengan bisnes produk laku keras.

Indahnya Limpahan Rezeki

Saturday, May 3rd, 2014

Kehidupan manusia tidak pernah lari dengan pelbagai masalah yang datang silih berganti…

Ada yang duk memikirkan masalah yang tidak pernah selesai dalam kehidupannya. Banyak masalah banyak pengalaman orang kata…

Masalah kerja?

Ada yang berdepan dengan masalah kerja kat tempat kerja. Atau kerja bertimbun tak sudah sudah. Asyik dengan kerja aje… hehehe

Masalah kewangan?

Ini pun satu hal kalo dah ada masalah kewangan. Gerenti haru biru keluarga atau masyarakat. Berdepan dengan masalah kewangan dah tentunya memerlukan komitmen dan kesabaran yang tinggi jika tiada wang secara berterusan.

Masalah keluarga?

Mana mana keluarga akan berdepan dengan cabaran dalam kehdiupan berkeluarga. Nak mendidik anak anak dan menjaga hubungan suami isteri. Kalo sentiasa berantakan dalam keluarga tersebut kena lakukan sesuatu untuk menjaga keharmanioan rumah tangga dengan sebaiknya.

Gaji beribu, tetapi hutang sekeliling pinggang.

Gaji banyak sekalipun takder gunanya kalo hutang keliling pinggang. Banyak pulak tu bukan sikit. Nak bayar sekali gus dah gerentinya berat hati. Bayar sikit sikit pulak banyak keperluan lain yang perlu ditanggungjawabkan. Akhirnya jadi hutang tan\k berbayar. Haru biru jadinya.

Tidak pernah nak cukup. Tidak berkatkah gaji yang diterima?

Pening kepala gini kalo duk mikir pasal hutang banyak… tak gitu?

 

————
Muat Turun Ebook Indahnya Limpahan Rezeki
————

[3 S = Kunci Menjemput Rezeki]

1. Syukur

Bersyukur dapat menarik lebih banyak nikmat. Pentingnya untuk sentiasa bersyukur.

2. Sujud

Firman Allah dalam hadist qudsi: “Wahai anak Adam,

jangan sekali-kali engkau malas mengerjakan empat

rakaat pada waktu permulaan siang (sholat dhuha),

nanti pasti akan aku cukupkan keperluanmu pada

petang harinya.” (Riwayat al-Hakim dan Thabrani)

3. Sedekah

Bersedekah bukan sahaja dapat membersihkan harta

malahan dapat menyucikan diri kita daripada dosa

dosa kecil. Jangan sekali kali kedekut untuk bersedekah.

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: ” Tidak

akan berkurang harta orang bersedekah”.

[Janji Allah Itu Pasti]

Allah berfirman di dalam Surah Ath Thalaq (65: 2- 3),

“Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya.
Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya”

Tidak perlu risau dengan rezeki kita, ianya tidak pernah terlewat dan tersilap.

————
Ebook Indahnya Limpahan Rezeki
————

Ingin tahu bagaimana orang yang luar biasa MENARIK kejayaan dan kekayaan?

Dibongkarkan beberapa TEKNIK MENARIK REZEKI berdasarkan kajian dan pengalaman penulis sendiri.

Muat turun sekarang ==>> Indahnya Limpahan Rezeki.

Sengsara Derita Mahu Bayar Hutang?

Tuesday, August 20th, 2013

Nak bayar hutang? Ia tiada jalan magik yang pantas.

Anda perlu buat simpanan sehingga cukup target pilihan anda dengan apa yang anda mahukan, kemudian nak beli itu ini terpulanglah kepada diri anda sendiri.Sebab sudah simpan untuk membelinya, jika tidak duk diam diam sudah… hehehehe

Jika nak membeli pulak senaraikan terlebih dahulu. Maka anda boleh membeli ikut keperluan aje jangan ikut kemampuan atau kehendak nafsu yang mahu beli itu ini. Nak itu itu. Semuanya nak beli. Sudahnya anda akan terperangkap dengan gejala membeli ikut seeeedap hati nak membeli…

Simpan duit anda, kemudian sila beli emas pilihan hati.

Duit yang ada tu kena uruskan dengan sebaiknya. Hutang yang sedia ada terhutang pun kena selesaikan dengn sebaiknya.

Jika sudah terjebak dengan hutang segalanya menjadi tidak menentu, Adanya hutang seringkali berlaku tanpa dapat membayarnya dengan lancar. Gerenti ada yang tersekat sekat naluri hati nak membayarnya. Namun demikain itulah hakikatnya jika anda berhutang, kena laa bayar balik. Takkan nak suruh mak dan ayah pulak menolongbayarkan?

Dengan demikian berusaha dengan sebaik mungkin untuk keluar dari kemelut sengsara hutang yang tak berkesudahan sekiranya bayaran hutang itu tertangguh tangguh. Tersekat sekat bayarannya.

Tiada jalan pintas untuk selesaikan hutang piutang yang anda miliki. Apa yang penting adalah usaha dan ikhtiar dan bersungguh sungguh mahu membayarnya.

Di sini ada sedikit info yang berkaitan dengan tips selesaikan hutang. Semoga ia sedikit sebanyak membantu merealiasasikan impian anda untuk bebas hutang.

Tips Langsai Hutang.

Strategi Bebas Hutang.

Plan tindakan bayar hutang.

Lagi bagus anda membaca juga buku-buku yang berkaitan dengan kewangan contohnya Nota Jutawan, Irfan Khairi punya cerita nota hikmah kewangannya.

Apa yang perlu anda lakukan adalah melakukan sedikit rancangan bertindak untuk langsaikan hutang dengan jayanya untuk hidup lebih aman damainya.

Jangan lupa juga dengan nota nasihat dari dr chef li yang ada mengkisahkan lontaran idea untuk menjarakkan diri anda dari hutang… Pernah ada beli kan?

kaya
Selongkar dan Praktikannya.