Oh Demo! Bantah ISA dan Sokong ISA

Dengan ini dimaklumkan bahawasanya peniagaan internet dan perniagaan offline lumpuh buat sementara waktu dek kerana oh demo bantah ISA dan jugak demo sokong ISA.

Apa itu ISA? Gerentinya ISA adalah lokasi untuk menempatkan mereka ke penjara soal siasat sementara dek kerana dakwaan membuat  ancaman kepada keselamatan negara sesuka H1N1 dengan meluasnya ke seantero alam semesta.

Eh bukan begitu daaa maknanya. Korang kena google laa apa maklumat yang berkaitan dengan ISA. Kenapa ISA dibantah dengan keras dan juga disokong keras. Agar tidak ada kekerasan dan kekejaman dilakukan terhadap rakyat kebanyakan.

Dengan demikian ceritanya para peniaga pasar malam telah kerugian sakan dek kerana demo berkenaan ISA tersebut. Para peniaga sudah gerenti kehilangan pendapatan dan pelanggan untuk seharian. Rugi sakan daaaa….

Para pelajar institusi pengajian tinggi yang terlibat secara tidak langsung pula sudah gerenti akan mendapat amaran keras oleh pihak polis lantaran terbabit dengan oh demo sokong ISA dan oh demo bantah ISA. Jangan cuba nak melarikan diri lantaran amaran keras telah dikeluarkan oleh kementerian pelajaram…

Adush rugi sakan aku hari ini tak dapat nak berniagaaa…. Lokasi pasar malam pulak tu mereka bertempiaran lari lintang pukang untuk bersembunyik dari buruan polis.

Oh ISA demonstrasi….

(Visited 8 times, 1 visits today)

Tags: , , , , ,

2 Responses to “Oh Demo! Bantah ISA dan Sokong ISA”

  1. safar says:

    h1n1 punya pasal ni.kena bawa ke muka pengadilan.

  2. pedagangIT says:

    sudah sudah la tu…
    korang lebih baik buat bisness internet nie…
    jangka masa panjang anda pasti untuk…

    anak bini pun selamat…kang makan nasi putih je

Leave a Reply

CommentLuv badge