mee dan kuetiau buat hal lagi…

The wars is begin. Lets them go down for ever. Wars for asid boring and asid benzoika.

asid borik

asid benzoik

asid petrol

asid plumbum

asid tartarik

asid kadmium

asid msg

asid pengawet mayat???

mee dan kuetiau dan mee wantan dan laksa?

hahahahahah… berapa banyak asid yang kena senarai kat situ. asid tersebut yang terutama sekali dalam mee dan kuetiaw memang dah lama popular dalam pembikinan bahan makanan tersebut. ia tetap akan berleluasa selagi mee dan kuetiaw wujud atas muka bumi ini kecuali yang tidak menggunakan asid-asid berbahaya tersebut untuk membunuh manusia dan memandulkan ramai lagi lelaki atas muka bumi ini. hati-hati memilih untuk makan mee.

taruk air kunyit terlebih dahulu sebelum sediakan apa-apa mee kegemaran anda.

memandangkan mee tersebut kelihatan sebagaimana iklan mempromosikan tv3 dengan warna kuningnya warna birunya dn warna merahnya… maka dengan pengiklanan mee tv3 tersebut… sewajarnya anda perlu mengambil iktibar disebalik iklan tersebut.

kenapa menengokkan mee iklan tv3 sinonim dengan mee dan kuetiau? ini kerana ada yang telah menonton iklan tersebut dah tak ada berselera lagi nak makan mee tatkala melihat iklan mee tv3 tersebut. itu baru iklan air mata mee tv3…. belum lagi mee ujikaji sebagaimana yang anda dapat lihat dalam gambar mee tersebut.

mainpix_harian-metro1.jpg

eh warna birunya mana…?

memang tak tergamak nak memakannya. umpama memakan racun membunuh diri sendiri dalam senyap. berapa banyak dah asid borik yang hangpa simpan dalam tubuh badan kita sejak makan mee berdarah itu…?

kurang asam punya tokey mee. nak kaut untung untuk kepentingan diri sendiri aje…

apatah lagi ia digunakan sebagai bahan pengawet yang dinamakan sebagai asid borik dan asid benzoik yang membolehkan dan menyebabkan jantan-jantan perkasa menjadi mandul dan tak bermaya…

asid borik yang digunakan untuk kawalan ketat serangga digunakan dalam mee tersebut? kegunaan untuk pengawetan kayu dalam industri perabot? penghasilan kaca cermin tingkap termasuk jugak dalam bidang perubatan?

================================ petikan harian metro=====

“Kebanyakan pengusaha mi, kuetiau, mi wantan dan laksa gemar menggunakan kimia berbahaya itu kerana ia mampu membunuh bakteria, meningkatkan tekstur dan mengekalkan kesegaran makanan untuk tempoh masa lama.

Berdasarkan maklumat Kementerian Kesihatan, asid borik boleh menyebabkan loya, muntah, cirit-birit, kegagalan buah pinggang, kegagalan sistem peredaran darah seterusnya membawa maut.”

=================================petikan harian metro====

oleh yang demikian jagalah kesihatan diri anda dengan menyediakan sarapan yang berkhasiat tanpa asid borik dan jugak asid benzoik yang akan membunuh sel-sel kehidupan masa depan anda.

sekian terima kasih

(Visited 77 times, 1 visits today)

Tags: , , , , , , , ,

11 Responses to “mee dan kuetiau buat hal lagi…”

  1. Rjuna says:

    Aku stop dah makan mee, cuma char kuey teow aku masih gagah makan

    Mee tu kalau uji dgn masak Mee Rebus pun dah keluar merah dia

  2. Aizat says:

    Macam2 benda pelik depa taruk dalam makananan la nie.. nak makan pucuk paku sudah lah.. ulam2 je.. ayam pon diragui..

  3. azwanhadzree says:

    makan rumput ajelah, dijamin tiada bahan pengawet

  4. bizmalaya says:

    patut ler macam-macam penyakit zaman sekarang ni 🙄

  5. catzer says:

    aduh, susah betul nak cari mknn yg betul2 dijaga kualiti dan halal..hampeh mereka2 yg cuba membunuh sesama manusia ni 👿

  6. ahib0205 says:

    hehee catzer suka makan mee ke? huhuhu actually dh lama dh bnda2 gini terkubur tanpa pendedahan. Tp slow akan dibongkarkan oleh org2 yg punya kekuatan. Mcm la isu ayam baru2 ni.

    P/s: Bro, ni site bro kan http://www.abdfatah.com/ ? Cuba cek balik koding tu. huhuhuu.. pun kuar kan site tuh

  7. razif says:

    carik je tokey mee tu.suruh dia makan mee dia tu.memang dah melampau ni…

  8. zuhairy says:

    inilah dia peniaga yang tak beretika…nak cari untung jer,tapi tak fikir apa yang nak masuk perut org..eloknya kita buat sembayang hajat bagi Allah tunjukkan pengajaran kat diorang ni..betul tak? 💡

  9. Alindi says:

    Dekat rumahku ada yang jual mie kelilingan…Salah satunya dia jual mie yang warnanya agak merah-merah. Dia bilang sih itu mie wortel. Rasanya lumayan enak dan aku sering beli…Tapi setelah baca artikel ini aku jadi pikir-pikir mau beli lagi.

  10. abdfatah says:

    itu laa pasal nyer kena rebus dulu sebelum masak… makan racun free laa jawabnya kalo tak hati2…

  11. Daniel says:

    I read similar article also named etiau, laksa, asid borik, asid benzoik, mee tv3, mi, mi darah, kesihatan, and it was completely different. Personally, I agree with you more, because this article makes a little bit more sense for me

Leave a Reply

CommentLuv badge