Majlis perkahwinan | selamat pengantin baru

Hari ini saya nak buat ucapan hari guru… eh bukanlah. Nak buat ucapan selamat hari raya… eh ucapan selamat pengantin baru kepada sepupu sepapat saya yang melangsungkan majlis perkahwinan di musim cuti sekolah ini. Musim cuti sekolah yang sibuk dengan jemputan kahwin. Haha

Makan free kata shuth dalam ebook maskahwin.com beliau .

Musim cuti sekolah ni dah tentu meriah dengan majlis perkahwinan sana sini. Dah tentu akan berpusu-pusu ke sana sini memenuhi jemputan kahwin. Sana sini juga sibuk mengucapkan selamat pengantin baru. Tidak ketinggalan juga lagu pengantin baru akan berkumandang tatkala majlis perkahwinan berlangsung. Ramai yang sibuk menghantar rombongan pengantin. Selesai aje di rumah pengantin perempuan. Esok lusa ke rumah pengantin lelaki pulak.

Maka selesailah gelaran mereka sebagai raja sehari. Raja sehari?Esok lusa mereka akan meneruskan arus kehidupan dan asam garam sebagai suami dan isteri. Lepas tu berhadapan dengan pelbagai rencah dan cabaran yang berliku. Semoga berbahagia selalu hendaknya.

Tapi… tuan rumah jangan terlalu sibuk pulak melayan tetamu yang tak putus-putus tu. Jangan nanti ada yang terbiar tak berjemput sebagaimana citer dr tuah iskandar dalam buku motivasi beliau. Kesian sungguh sampai tak terjemput untuk makan? Ada jugak kisah-kisah yang seangkatan dengannya perihal tetamu yang datang tidak terjemput untuk makan. Anda pula bagaimana? Pernah mengalaminya?

Betapa sibuknya tuan rumah.

Jangan lupa dapatkan buku-buku panduan rumahtangga oleh dr fadzilah kamsah sebagai panduan untuk berdepan dengan macam-macam hal yang berkaitan dengan rumah tangga.

Maskahwin sudah selesai. Petua rumahtangga kena ada. Petua suami isteri kena perhatikan dengan sebaik mungkin.  Krisis rumahtangga cuba elakkan.

Apohal pun SELAMAT PENGANTIN BARU.

Sekian terima kasih

(Visited 13 times, 1 visits today)

Tags: , , ,

Leave a Reply

CommentLuv badge