Iklan Berita Harian | Dunia Dah Maju | Diet Jaga Badan

IKLAN BERITA HARIAN dengan tajuk utamanya Dunia dah maju, zaman dah berubah. Tidak seperti dahulu. Itulah dia jika kita nak maju sememangnya kita lakukan sedikit perubahan untuk masa hadapan.

Iklan Berita Harian Dunia Dah Maju memang menarik perhatian dengan gelagat encik Amir yang nak jaga badan. Diet punya cerita laa sebab tak mahu badan menjadi gemuk.

Dengan selambanya surat khabar iklan berita harian tersebut dilemparkan ke ruang legar rumah. Bedebuk! Terkezut sakan jadinya… wuhahahahahaa.

Biarpun apa cara sekalipun anda mahu diet atau nak jaga badan, sudah tentunya mencari alternatif yang betul dan tidak membebankan diri anda pada masa hadapan. Jika anda tersilap diet pemakananan,  atau mahu cepat dan segera lagi pantas. Maka silap haribulan padah yang akan menanti…. Utamakan kesihatan dengan penjagaan yang lebih seimbang. jika segera memang padah menanti. Jika terabai lagi sengsara derita.

Surat khabar yang salah…. wuahahaahaha.

mantap.JPG

Kecil, Ramping, Mantap dan Bergaya. Lebih Trampil…

Biarpun dunia dah maju kesihatan memang sepatutnya kita perlu jaga dan pertimbangkan dengan sewajarnya dalam kehidupan seharian. Apa guna kalo dunia yang maju dan kita terus menjadi mangsa keadaan seiring dengan kemajuan yang telah dicapai.

Sumber kewangan juga perlu mantap dan konsisten secara online atau offline. Dunia internet juga tidak ketinggalan dalam menongkah arus kemajuan. Dah ramai usahawan internet maju dengan produk masing-masing, bukan sekadar mereka boleh menghasilkan pendapatan dari blog malahan mengeluarkan produk milik mereka sendiri. Zaman dah berubah….

Marilah mencoba cobaan perniagaan internet pula.

VIDEO Dunia dah maju zaman dah berubah.

meh singgah sini dunia dah maju.

iklan berita harian.

waduhai… buat promosi tambahan lagi dari iklan berita harian.

 

(Visited 25 times, 1 visits today)

Tags: , , ,

15 Responses to “Iklan Berita Harian | Dunia Dah Maju | Diet Jaga Badan”

  1. KNizam says:

    thanks for the ping back. hehe 🙂

  2. Afzai Afandi says:

    aku tak minat sangat iklan ni….. tak nampak real sangat, lakonan cam dibuat2 🙂

  3. mrfathi says:

    Besh apa advertensi Berita Harian tu.Lebih kecil,mantap.bergaya dan lebih trampil…Amir nak jaga badan…huuh

  4. azwanhadzree says:

    iklan ni tak kena tempat lah. apa kena dunia dah maju dengan size dah kecik?

  5. abdfatah says:

    saiz kecil mudah di bawa ke mana2 laa agaknya. kecil dan ramping…. :mrgreen:

    dunia kalo makin kecil makin maju ke hadapan laa. gitu laa maksudnya kalo nak faham lebih luas. kecilkan dunia dan kecilkan tubuh badan, maju jaya laa jadinya… hohohohoo…

  6. samdaddycool says:

    iklan berita harian tu… mesej yang nak disampaikan tak berapa clear dgn lakonan… cuma sibuk sebut dunia dah berubah….. tak berapa berkesan kat hati penonton.

  7. abdfatah says:

    -surat kabau kecik dan kompak.

    -dunia selalu berubah.

    -diet nak jaga badan.

    -makanan tradisonal tak hambik pusing dah.

    beger… benjo … sosej… pizza… kentucky?

    nak order pizzza laa sekeping.

    haaaa… apa lagi?

  8. NR YuMmiE says:

    pizza??? lama dah tak makan pizza….

    fatah : kalau kecilkan dunia…tak ramai le kawan kita dan kalau kecilkan tubuh badan..melayanglah kena tiup angin>>tak stabil 😛

    tapi iklan BH ni memang tak menarik perhatian langsung…

  9. abdfatah says:

    biasa laa nak iklankan suratkabau aje… nak menarik camner lagi… mungkin boleh ikut cara nst agaknya… atau lain2 mekap yang perlu untuk membaca akhbar online….

  10. Iklan tentu saja bersifat boombastik, tapi pada pokoknya adalah mengenalkan sesuatu. Ya sudah, suka atau tidak, terserah kita

  11. mazudi says:

    Berbeli belit baca artiukel ni. Hahah. SEO eek.

    Tapi aku nampak iklan tu, ada alternatifnya yg tersendiri jugak la.

  12. Alindi says:

    Great post! Kesehatan mahal harganya. Uang banyak tapi sakit juga tidak guna. Saya lebih prefer diet jaga makanan dan exercising daripada dengan pil atau obat-obatan.

  13. sihatsokmo says:

    zaman dah berubah…org skrg suka akhbar dlm bentuk yg comel lagi senang & sedap dipegang…mungkin lepas ni takde lagi suratkabar saiz besar mcm utusan & nst…

    tapi walaupun dunia dah maju, zaman dah berubah…satu suratkabar ni takkan berubah sampai bila2…iaitu…

    SUUUURATKABAR LAMAAAAAAAA…….!!!!! 😆 😆 😆

  14. Iklan tersebut adalah bertujuan untuk memberitahu masyarakat secara keseluruhannya mengenai perubahan dan perkembangan yang dilakukan oleh akhbar Berita harian (Rebrand Awareness). Dalam iklan tersebut, akhbar Berita Harian menggunakan kepelbagaian unsur atau ciri-ciri yang sememangnya menggambarkan hubungannya yang sangat dekat dengan masyarakat.

    Ciri-ciri menarik yang boleh dilihat melalui iklan tersebut termasuklah gambaran masyarakat majmuk di Malaysia iaitu etnik melayu, cina dan india, status sosial yang pelbagai, pemilihan lokasi yang sesuai, hubungan kemanusiaan, pemikiran masyarakat, budaya, identiti diri bagi setiap watak, unsur rayuan yang boleh mempengaruhi masyarakat, audio serta strategi pengambilan gambar (shot) yang sesuai dengan situasi atau jalan cerita iklan.

    Perkara paling penting adalah nilai mesej yang cuba disampaikan oleh akhbar Berita Harian melalui iklan tersebut. Nilai mesej tersebut adalah faedah yang boleh diperolehi oleh masyarakat daripada iklan yang ditayangkan. Melalui iklan tersebut, sudah pasti masyarakat akan mengetahui akan perkembangan dan pembaharuan yang dilakukan oleh akhbar ini.

  15. Iklan tersebut adalah bertujuan untuk memberitahu masyarakat secara keseluruhannya mengenai perubahan dan perkembangan yang dilakukan oleh akhbar Berita harian (Rebrand Awareness). Dalam iklan tersebut, akhbar Berita Harian menggunakan kepelbagaian unsur atau ciri-ciri yang sememangnya menggambarkan hubungannya yang sangat dekat dengan masyarakat.

Leave a Reply

CommentLuv badge