cerita minggu ini

assalamualaikum…

 

Apo khabar haaa…? Moga semuanya berada dalam suasana yang ceria sentiasa. Minggu ini agak sibuk sedikit dengan kerja harian yang baru bermula minggu ini. minggu depan sambung balik kerja daaa…

 

Cerita yang menarik adalah berkenaan kenaikan harga barangan keperluan harian yang terhangat dibicarakan masa kini. Sekiranya anda adalah seorang pekerja yang setia dengan satu-satu restoran anda akan merasakan kehangatan isu kenaikan harga ini.

 

Jika yang tak biasa dengan mana-mana kunjungan restoran dah tentunya akan bising berkenaan produk keperluan harian yang lain. Meningkat mendadak?

 

Bagaimana dengan anda yang membuat roti? Karipap? Roti kering? Buat roti canai sendiri? Dan pelbagai bahan yang menggunakan adunan tepung gandum? Sudah tentunya merasai bahang kenaikan harga tersebut.

Roti Canai masih lagi mendapat sambutan yang menggalakkan dari orang ramai biarpun harganya tetap akan naik. Bagaimana nak buat roti canai?

 

Seorang makcik tu bising pasal harga keperluan dapurnya meningkat untuk perbelanjaan hariannya dari biasa. Sepertinya tidak membeli apa-apa lantaran kos yang tinggi lantaran kenaikan harga tersebut.

 

Tak cukuplah…

 

Jika ada yang membeli dan mengharapkan baki yang lebih sebelum ini. Alamatnya terpaksalah melupakan hasratnya untuk mendapatkan balik baki duit lebihnya itu. Bayangkan jika anda sedang elok-elok membayar harga dua bungkus roti dan mengharapkan baki lebihnya…?

 

Namun terpaksa pula bayar lagi baki duit yang tak cukup lagi untuk harga yang sebenar.

 

Apakah yang anda akan lakukan tatkala berdepan dengan cabaran dalam dunia perniagaan?

 

p/s ; Anda sedang membina empayar perniagaan? harapnya tabahkan berdepan dengan segala ujian yang mendatang. Nak berjaya memang banyak cabarannya. anda sebenarnya berdepan dengan ujian sengit untuk menimba pengalaman yang cukup berharga dalam kehidupan anda. TAHNIAH! Teruskan usaha biarpun halangan dan cabaran datang berkunjung.

Roti Canai tetap menjadi pilihan hati.

(Visited 12 times, 1 visits today)

Tags: , , ,

4 Responses to “cerita minggu ini”

  1. randavi says:

    seperti yang ditulis oleh syazwan di saifulsham kita perlu ada baget untuk kos luar jangka, ianya bersesuai dengan keadaan sekarang yang asik berlaku peningkatan harga (syukur harga domain kat sempoihosting tak naik)

  2. zuhairy says:

    ehmm, memang pun! sekarang ni serba serbi naik. Hujan jer yang turun,huhu

  3. Abid says:

    have you ever consider in involving yourself is the stock market… yeah.. okay, i get it… i know its risky..but yet it is the fastest way of making money compare to building an empire through online… i dont know much but im involve in it… the key to start with this trading is you must have money…and hire a remiser <— make sure its a professional one.. who actually work for it..

  4. starline says:

    Klu golongan kaya tak dak hal la nak naik pun,tapi macam saya ni yang miskin mmg terasa betul naiknya tu.

    Kadang2 nak makan pun kena jimat.Sampaikan kena puasa.Sampai cam tu skali la nak jimat.

Leave a Reply

CommentLuv badge