Archive for the ‘education’ Category

Cara Kira Pantas Dengan Kaedah Mokhdar

Thursday, November 6th, 2014

Kecekapan minda mencongak angka. Jangan abaikan pesanan masyarakat ini. Sekian Terima kasih.

â—¤SEJARAH ANAK ANDA BERMULA DISINIâ—¢

(sesi 1) 22 – 28 November 2014
(sesi 2) 20 – 26 Disember 2014

â—¤JOHOR BAHRU
22 – 28 November 2014
* untuk pelajar usia 7 hingga 14 tahun sahaja

Masa : 930am hingga 430pm (Jamuan 1 hari 4 kali termasuk jamuan malam bagi yang menginap)
Usia : 7 hingga 17 tahun (kecuali Johor)

berminat untuk hantar anak ke program kami?
WHATSAPP / SMS / HUBUNGI sekarang untuk pertanyaan lanjut

☒ SELANGOR
017 – 6521730
012 – 4431483

☒ TERENGGANU
012 – 6387545
011 – 17928206

☒ JOHOR BAHRU
019 – 4518408

atau pm kami di –> http://tinyurl.com/lpb7tqj
terhad untuk 40 tempat sahaja. 1st come 1st serve

p/s : LIKE , SHARE & COMMENT untuk menjadi yang bertuah bagi mendapatkan 1 tiket penyertaan bengkel terapi minda Matematik Sains 7 hari secara PERCUMA.

Hutang Pinjaman Pelajaran Ptptn?

Tuesday, November 4th, 2014

hutang ptptn

Hutang dengan ptptn?

Pihak ptptn telah mengeluarkan pekeliling menguatkuasakan syarat baru untuk mendapatkan pinjanman dari ptptn.

<Pihak ptptn juga telah melaksanakan kaedah penggunaan data Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai kaedah tapisan bagi menentukan kelayakan jumlah pembiayaan bagi semua peminjam baharu.

“Jika data peminjam atau ibu bapa disenaraikan sebagai penerima BR1M, mereka akan menerima pembiayaan maksimum PTPTN.

“Bagi bukan penerima BR1M, sebanyak 75 peratus pembiayaan akan diberikan kepada keluarga yang pendapatannya tidak melebihi RM8,000 dan 50 peratus untuk pendapatan bulanan keluarga pelajar melebihi RM8,000,” katanya.>

Pihak ptptn kekurangan dana untuk mengeluarkan pinjaman kepada pemohon baru. Kisahnya disebabkan mereka yang liat untuk bayar hutang dengan ptptn. Dah pinjam tu kenapa mesti liat nak bayar? Jika belum boleh bayar lagi dah tentu ada sesab sebab yang tersendiri. Masalahnya kepada yang betul-betul malas atau buat buat lupa nak bayar.

Itu yang hangin benor pihak ptptn. Tak gitu?

Ada hutang dah tentunya kena usahakan untuk membayar.

Nak sambung belajar ke universiti dah tentunya kena guna belanja yang banyak. Mana nak cekau duit kalo bukan dengan pinjaman atau biasiswa.

Dapat pinjaman dah tentu melegakan sedikit sebanyak untuk menampung kos pembelajaran masa kini. Tambahan pulak jika ada yang boleh dapatkan biasiswa untuk sambung belajar dekat universiti ipta atau ipts.

Terpulang kepada anda untuk mendapatkan pinjaman ptptn contohnya atau mencari pilihan biasiswa yang untuk meneruskan misi anda sebagai pelajar ipta atau ipts.

Nak dapatkan biasiswa?

Klik sini untuk info biasiswa.

88 Biasiswa Malaysia & Pinjaman Pelajaran Malaysia 2014

Soalan Berkaitan Peperiksaan Penolong Penguasa Kastam…. Ada Debaran Tak?

Thursday, July 24th, 2014

Rujukan Exam Penolong Penguasa Kastam

————————————————–

Exam dah nak mula? Bila tu?
.
Berita baik…
oh berita baik apa tu kawan?
dapat panggilan ke sesi exam online penolong penguasa.
hang dah dapat panggilan exam tersebut?
aku pun dapat jugak.
tapikan aku tak bersedia lagi camner nak jawab exam?
.
jangan risau jangan gundah gulana.
.
anda nak lulus exam online tersebut?
.
klik sini untuk rujukan >>>> http://bit.ly/UrtZSn

 

Mesti ada debaran yang tersendiri. Dulu peperiksaan dalam kelas sekolah rendah dan sekolah menengah ada debarannya yang tersendiri. Tak gitu? Debaran kali ini adalah untuk menjawan soalan berkaitan dengan peperiksaan penolong penguasa kastam. Nak cari kerja pun kena masuk ujian kecekapan minda jugak kah?

Berikutan dengan itu mengikut sumber sahih yang boleh dipercayai untuk soalan berkaitan peperiksaan penolong penguasa kastam kali ini berkaitan dengan jadual terkini yang dikeluarkan oleh SPA Peperiksaan Penolong Penguasa Kastam ia bakal diadakan pada 5 Ogos 2014 ini. Boleh dikatakan cukup ramai calon yang dipanggil menghadiri Peperiksaan Penolong Penguasa Kastam Gred W27 ini.Selamat maju jaya saya ucapkan.

Jangan lupa untuk meneliti sedikit sebanyak maklumat yang berkaitan dengan pengambilan calon yang memohon bagi jawatan Penolong Penguasa Kastam Gred W27 ini.

Kena ada syarat perlantikan sebagaimana berikut.

i. Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; atau
[ Gaji Permulaan: RM1,367.00 ]
ii. Sijil Tinggi Agama Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; atau
[ Gaji Permulaan: RM1,367.00 ]
iii. Diploma dalam bidang pentadbiran awam yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
[ Gaji Permulaan: RM1,667.08 ]
iv. lulus B.M. (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat SPM atau
kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

 

Picture1 exam kastam

 

Bagaimana nak buat rujukan berkaitan dengan soalan peperiksaan penolong penguasa kastam tersebut?

Jika tiada rujukan dan nota nota untuk ulangkaji dah tentunya sukar sikit nak lulus. Tak gitu?

Jangan risau ada sekumpulan tim info kerjaya yang sedia membantu.

 

Untuk maklumat lanjut boleh rujuk dekat sini

 

================ Update Info ============

pakej rujukan peperiksaan online

Jualan pakej rujukan peperiksaan akan dibuka tidak lama lagi. Jika anda telah bersedia untuk mendapatkan pakej tersebut tunggu hari pelancarannya.

Sebelum itu anda boleh jugak belek belek tengok review copy yang tersedia sebagai rujukan sementara sesambil menunggua pelancaran versi penuh tersebut yang akan dibuka jualannya untuk 4 hari sahaja. Jangan terlepas peluang ini… untuk siapa sedia menjawab soalan kastam punya cerita itu kerjaya.

 

Nak dapatkan review copy? Download dekat sini review copy

 

 

 

Hipnosis Menarik Rezeki dan Kekayaan

Tuesday, November 27th, 2012

Hipnosis Menarik Rezeki Dan Kekayaan

Ramai yang membaca buku-buku motivasi dan pembangunan diri untuk menarik kejayaan dan kekayaan dalam hidup mereka. Mungkin ada yang meletakkan nota di dalam bilik tidur sebagai peringatan tentang keinginan atau matlamat hidup mereka. Ramai yang tahu rahsia kejayaan.

Tetapi mengapa ada yang masih belum dapat kekayaan yang dikehendaki?

Perkara yang paling penting dalam penerimaan kepercayaan dan perubahan yang baru adalah dengan menjadikannya sebagai tabiat(habit) automatik dalam diri anda. Perkara yang dilakukan secara automatik tidak memerlukan pemikiran sedar untuk bertindak. Sebagai manusia, kita secara semulajadi agak sukar untuk berubah.

Secara purata bagi kebanyakan orang, perubahan akan berlaku selama minimum 21 kali selepas diberi kesedaran tentang sikap yang baru secara berulang, sebelum menggantikan tabiat lama dengan yang baru. Dengan itu, dengan membaca buku motivasi tidak memadai.

Terdapat satu kaedah yang mudah dan berkesan dalam mengubah tabiat dan membina program baru dalam minda bawah sedar iaitu dengan kaedah HIPNOSIS. Anda boleh menggunakan hipnosis untuk format/program semula minda bawah sedar anda untuk membawa perubahan maksima dalam masa yang singkat. Hipnosis direkabentuk untuk membolehkan anda mengubah corak pemikiran, sikap dan kepercayaan yang mungkin anda tidak sedari dan menggantikannya dengan yang baru.

Hipnosis adalah ketenangan fizikal dan mental yang membenarkan serapan terus ke minda bawah sedar di mana saranan boleh digunakan ke tahap yang maksimum. Program hipnosis menggunakan saranan hipnotik yang mana bertujuan untuk membawa perubahan dalam kehidupan anda.

Mereka yang tidak merasakan dirinya dalam dunia kekayaan, mereka ini mempunyai kepercayaan yang dalam kemiskinan. Mereka boleh menggunakan hipnosis untuk mengenalpasti kepercayaan halangan dan menggantikan dengan kepercayaan baru yang positif. Kepercayaan kemiskinan dalam minda boleh digantikan dengan kepercayaan kekayaan. Dengan ini dapat menarik peluang-peluang untuk mendapatkan rezeki dan kekayaan yang diingini. Sebelum anda menerima kekayaan sepenuhnya, anda harus ingat bahawa hanya Allah Maha Kaya dan Maha Pemberi Rezeki.

Hipnosis ini sebagai alatan yang berkesan yang membolehkan anda memprogram diri anda. Ia juga membolehkan anda mencapai impian anda dari segi kewangan, emosi dan kejayaan.

InsyaAllah…Klik laman berikut untuk ketahui maklumat lanjut mengenai Hipnosis Menarik Rezeki dan Kekayaan.

Hipnosis Menarik Rezeki Dan Kekayaan

Asas Hukum Tarikan Yang Perlu Anda Ketahui

Monday, November 26th, 2012

Asas Hukum Tarikan

Artikel ini akan menunjukkan tentang asas Hukum Tarikan. Kita menarik apa sahaja yang kita fokuskan samada ia positif atau negatif. Hukum alam tidak mendiskriminasi, ia hanya bertindakbalas kepada anda.

Pemikiran kita adalah yang mencipta dunia luaran kita. Dengan menggunakan kuasa yang ada dalam diri kita, kita boleh mencipta kehidupan yang kita inginkan. Lihatlah dalam-dalam tentang diri anda. Anda mempunyai kuasa untuk mencipta kehidupan yang anda mahukan dengan menggunakan pemikiran anda.

Mulakan dengan memantau pemikiran anda dan lihat jika ianya harmoni dengan impian-impian anda. Mungkin ada sedikit pemikiran negatif yang hadir dalam minda anda. Ini mungkin keraguan, cemburu, kebencian dan dengki. Ini adalah sikap negatif dan tidak akan membantu dalam perlaksanaan Hukum Tarikan.

Mulakan dengan menunjukkan kasih sayang kepada semua manusia. Satu tabiat buruk yang ramai orang memilikinya adalah mereka mengutuk kekayaan. Mereka mengatakan orang kaya adalah penipu, pencuri dan rasuah. Dengan melakukannya, anda menghantar getaran negatif kepada alam semesta terhadap wang. Ini akan menyebabkan anda terus miskin. Justeru itu, anda harus memuji dan bangga terhadap orang kaya yang mana mereka telah keluar daripada alam kemiskinan.

Mulakan rasa bersyukur setiap hari atas rahmat yang diberikan oleh Allah S.W.T. Berterima kasih akan membawa anda lebih dekat kepada impian-impian anda. Rasakannya dalam hati anda apabila anda mengucapkan terima kasih. Hukum Tarikan hanya bertindak apabila emosi diletakkan dalam kata-kata anda.

Perlu diingatkan bahawa pemikiran menjadi realiti. Mulai sekarang, kawal pemikiran dalam minda anda. Pemikiran adalah seperti benih dalam kebun. Anda harus menanam benih positif dalam kebun anda dan menyiramnya dengan getaran yang baik. Ini akan membawa kepada manifestasi yang lebih cepat apabila menggunakan Hukum Tarikan.

Adakah anda inginkan lebih kejayaan dan kekayaan dalam kehidupan anda?

Ketahuilah tentang rahsia yang akan mengubah hidup anda agar lebih kaya dan berjaya dengan asas hukum tarikan.

Dapatkan panduan Rahsia Menarik Kekayaan dan Kejayaan Melalui Hukum Tarikan.

Asas Hukum Tarikan