Archive for the ‘bina perniagaan’ Category

Jom Kita Terbang Ke China Secara Online…

Thursday, October 22nd, 2015

Bagaimana Anda Boleh Hasilkan RM1380 Dalam Masa 1 Minggu TANPA ADA, JUAL dan PROMOSI PRODUK, dan TANPA MODAL?

Dengar macam HYPE kan? Tapi saya nak kongsikan juga bagaimana..

ALAH BUAT DROPSHIP LAH TU? Saya kata BUKAN!

Kalau dropship kita pilih produk untuk kita jadi agen, kemudian promosikan produk tersebut. Tapi, saya tidak memilih model bisnes tersebut, SEBAB jadi satu limit bagi saya berkaitan produk, saya TERPAKSA promosikan produk yang ada sahaja.

Tapi kalau saya kata, BEST TAK kalau orang datang pada kita, dan tanya je barang apa, kita kata ADA! ?

mudahnya borong chine online

Apa yang saya buat?

KIta cuma jadi PERSONAL SHOPPER.

Ya, tukang belikan barang.

Ni Flow apa yang anda boleh buat :

– anda boleh tanya rakan-rakan ada tak nak cari sebarang produk, saya nak tolong dapatkan pada harga LAGI RENDAH dari pasaran tempatan.

– Kemudian mereka berikan nama dan gambar produk.

– tugas anda cuma survey harga pasaran, dan kemudian, cari produk tersebut dari supplier DI CHINA ( sebab kebanyakkan produk yang ada keliling kita memang datang dari sana ( kecuali makanan, kosmetik dan produk tempatan )

– anda bandingkan harga dan cari mana yang termurah, dan anda boleh letakkan setiap barang tersebut sedikit caj.

Contoh : Produk X
Harga pasaran tempatan RM70
Harga Dari China RM30
caj Pelanggan RM10

 

– Jadi kemudian, beritahu dia, okay, produk ni boleh dapat, tapi kena tunggu dalam MASA SEMINGGU untuk sampai, harga CUMA RM40.

– So kebanyakkan dari mereka bersetuju, sebab harga memang jauh lagi rendah dari pasaran tempatan walaupun sebenarnya kita dah letakkan caj disitu.

– mereka setuju beli, buat bayaran, anda tolong orderkan barang tersebut, terus hantar ke rumah mereka.

Jadi, secara tak langsung, sebenarnya anda tak perlu ada sebarang produk pun, mereka yang datang bawa produk untuk dicari. Jadi, pasaran anda lagi luas berbanding jika buat dropship je.

Setiap barang anda boleh ambil untung berdasarkan harga modal berbanding harga pasaran. Adakala ada satu barang boleh ambil caj sampai RM50, sebab harga pasaran tempatan sangat tinggi, tapi harga sebenar dari pembekal di China pula sangat rendah.

So, simple je sebearnnya kan?

Ada yang nak cuba?

Cuba lah.. jika tak tahu nak ambil barang dari mana, cuba cari dengan pembekal tempatan dulu.

TAPI kalau anda nak belajar mcm mana nak beli barang murah terus dari CHINA walaupun untuk 1 unit dan buat mcm saya ceritakan di atas.

Saya sarankan penyek laman web berikut :

Terbang ke china secra online —>>> Mudahnya Borong China Online

Cara Nak Buat Bisnes Aiskrim

Saturday, October 17th, 2015

Bisnes aiskrim.

cara nak buat bisnes aiskrim

Sebut aje aiskrim dah tentunya ramai yang suka dan menjadi kegemaran ramai. Dari kanak kanak sehinggalah orang dewasa. Suka beli aiskrim dan suka makan aiskrim. Jika kanak-kanak dah tentunya berebut-rebut nak beli aiskrim tatkala ada penjual aiskrim yang datang berniaga dengan motosikal siap dengan bunyi loceng aiskrim yang dah tentunya dikenali ramai.

Harga?

Dah tentunya dengan harga yang berpatutan….

Lokasi?

Berniaga aiskrim boleh digerakkan dengan cara berniaga dengan motosikal atau van aiskrim serta kiosk aiskrim atau premis aiskrim. Paling popular adalah gerai aiskrim yang boleh dijalankan oleh mereka yang berminat dalam usahaniaga aiskrim tersebut.

Variasi aiskrim?

Macam macam jenis ada dah tentunya dengan kreativiti dan idea dari peniaga aiskrim itu sendiri. Kena belajar buat aiskrim yang sedap dan mendapat sambutan ramai. Kena ada ilmu berkaitan dengan bisnes aiskrim. Tak ada ilmu bisnes aiskrim lagu mana nak majujan perniagaan aiskrim yang anda mahu usahakan tersebut…

Mari belajar bisnes aiskrim…

Klik sini jika nak tahu cara nak buat bisnes aiskrim.

Ada Tak Bisnes Yang Paling Laku???

Friday, October 16th, 2015

Soalan yang cukup menarik sekali…

 

Ada tak bisnes PALING LAKU?

Ia adalah bisnes keperluan…

Bisnes keperluan itu bagaimana yer?

Contohnya macam topup yang anda guna hari hari tu.

Ia adalah bisnes yang paling LAKU dan paling senang dijual sebab kita semua akan menggunakannya setiap hari tanpa mengira umur, jantina, bangsa dan tempat!

Suka tak suka pun! Semua orang tetap akan gunakanya setiap masa dan ketika juga waktu kecemasan.

Walaupun ia LAKU keras namun demikian ia juga ada kelemahannya yang tersendiri.
Tidak lain dan tiak bukan adalah persaingan yang agak tinggi.

Laku atau tidak terpulang kepada strategi masing-masing untuk mendapatkan costumer tetap untuk beli topup dari anda. Tak gitu?

bisnes aiskrim

Bisnes aiskrim pun laku keras jika kena dengan gayanya…

Anda Mesti Nak Tahu Mengapa Ramai Peniaga Onlline Tak Kekal ???

Monday, October 12th, 2015

niaga online

Nak Tahu Mengapa Ramai Peniaga Onlline Tak Kekal?

Jika anda berniaga online anda kena baca tip ini untuk kebaikan bisnes anda.

2 sebab mengapa peniaga online cepat bungkus.

Sebab 1: Tiada plan jangka masa panjang

Ramai peniaga hanya fokus bagaimana nak jana traffik sahaja tanpa fikir bisnes jangka panjang, dan bila kesusahan muncul tak tahu apa nak buat.

Sebab 2: Tidak mempunyai pelanggan tetap.

Ramai yang suka beriklan terutama guna fesbuk ads, tetapi apa yang kelihatan adalah tidak ramai yang mempunyai pelanggan tetap “Loyal Costumer”

Jadi jika anda nak kekal dalam bisnes “Plan Strategi” anda sekarang

Atau,

Mahukah anda belajar bagaimana nak plan “Strategi Marketing” produk milik anda yang telah beliau amalkan di ketika ini?

Jika berminat luangkan masa beberapa minit untuk anda baca di sini apa yang anda bakal belajar…

Klik sini untuk info : Funnel Bisnes Jana Pendapatan Sambilan

 

Dunia Fotografi Dan Anda

Wednesday, September 16th, 2015

Ada minat fotografi? Mesti seronok duk tangkap gambar itu ini.

Fotografi memang seronok.

dunia fotografi

Ya. Kena ada ilmu berkaitan dengan fotografi.

Ada keseronokan yang tersendiri jika mereka yang berminat dalam bidang fotografi. Serupa juga dengan minat untuk memancing ikan. Dengan jorannya… dengan umpannya… dengan segala jenis pengalaman memancing lautan dalam atau tak

dalam. Namun demikian jurukamera pasti akan berminat untuk tangkap gambar situasi yang berkaitan dengan aktiviti yang berkaitan dengan memancing ikan tersebut.

Kena ada minat dalam bidang fotografi bahkan ada yang menjadi hobi kepada kebanyakan orang.

Hobi memancing ikan dan hobi memancing fotografi. Dua bidang yang punya pengalaman yang cukup berbeza.

Lain hal jika minat ambil gambar berkenaan aktiviti kaki pancing. Mana mana tempat yang berlangsungnya pertandingan memancing ikan maka di situ jugak ada jurufoto yang duk asyik tangkap gambar tetapi tak berapa nak berminat dengan aktiviti memancing tersebut.

Eh kalo tak minat memancing tak semestinya tak minat nak tangkap gambar cerita pasal kaki pancing. Tengok aje majalah yang berkaitan dengan joran dan kail. Lagipun boleh tambah sikit sikit ilmu pasal perikanan sambil berfotografi dengan pelbagai ragam aksi peminat tegar pemancing ikan.

Bermula dengan hobi fotografi dah tentunya boleh buat bisnes fotografi yang cukup lumayan hasilnya.

Klik sini jika nak buat bisnes fotografi.