Archive for the ‘aksi pelajar’ Category

Pengalaman Kena Denda Di Sekolah | Budak sekolah kena denda

Thursday, January 26th, 2012

Pengalaman Kena Denda Di Sekolah

Pengalaman kena denda di sekolah mana satu anda paling ingat sekali atau sudah ingat ingat lupa? Jangan lupakan pengalaman kena denda di sekolah begitu sahaja biarpun pahit untuk dikenang. Kena denda di sekolah bukanlah satu pengalaman yang menarik untuk dikenang namun ia mempunyai satu pengajaran yang berguna kepada mereka yang telah melalui pengalaman kena denda di sekolah.

Denda kena rotan sudah biasa dan ramai yang akan kena. ZZZappp ! Kena rotan ditangan. Lain tempat pulak area ponggonglah. Jika kena rotan ditangan memang takleh nak elak. Kalo kena rotan dekat ponggong dah tentu ada yang akan letak pelapik untuk elak kesakitan yang tidak tyerperi itu. Itulah salah satu pengalaman kena denda di sekolah yang aku dapat. Kena rotan di tangan sebab tidak siap kerja sekolah. Beratur depan kelas dan menunggu giliran untuk dirotan.

Pengalaman Kena Denda Di Sekolah

Satu lagi kisah pengalaman kena denda di sekolah yang popular adalah berdiri diluar kelas sambil tersenyum senyum simpul tanpa segan silu. Hambik laa kena denda berdiri luar kelas. Itu bising punya pasal. Kalo tak bising sakan dah tentu tak dapat pengalaman kena denda di sekolah sedemikian rupa.

Itulah sahaja dua cerita menarik berkaitan dengan pengalaman kena denda di sekolah yang dapat dikupas dalam edisi kena denda di sekolah ini. Banyak lagi pengalaman menarik yang telah dikongsikan oleh rakan rakan blogger yang lain.

Budak sekolah kena denda.

Untuk itu anda boleh search cerita pengalaman kena denda di sekolah atau anda boleh sertai pertandingan yang diadakan oleh encik titan dalam blog beliau. Ramai dah join… anda? Bila lagi?

Pertandingan Pengalaman kena denda di Sekolah ini dianjurkan oleh AhmadFaizal.com danEarncent.com dan ditaja oleh Azmanisma, Ohbuku, Abrablog.com dan PanduanTNX.com.

Sekian terima kasih.

Pengalaman Kena Denda Di Sekolah

Budak sekolah kena denda | Kena denda di sekolah

Tuesday, January 24th, 2012

Budak sekolah kena denda? Memang pelbagai cerita alkisah denda di sekolah yang boleh anda ketahui dari kawan kawan satu sekolah mahupun kawan kawan lain sekolah. Pendek kata macam macam cara budak sekolah kena denda nih.

Dulu okay lagi jika kena denda di sekolah nih. Siap masam muka malu muka laa sebab kena denda. Namun demikian budak sekolah zaman sekarang pantang sikit kena denda … amuk tak sudahnya. Dendam meronta ronta dalam hati nurani. Sudahnya cikgu yang jadi mangsa…

Cerita bab denda nih pelbagai jenis ragam budak sekolah kena denda. Ada yang kena denda berdiri atas meja. Berdiri atas kerusi. Keliling padang bola pun budak sekolah kena denda. Penat woooo mau lari 10-20 pusingan aaaaaaa… Satu lagi kena jalan dari kelas ke kelas sambil sangkut kasut di tengkuk…. ada jugak denda camnih kena jalan jalan itik. Penat jugak laa nak kena jalan jalan itik nih… Denda kena menulis ayat kesalahan yang telah kita buat sehingga 1000 kali pun ada. Penatlah mau tulis semuanya sampai 1000 kali…

Kena rotan tu biasalah. Cikgu panggil dan terus kena rotan. Zzzappp! Kena rotan ditangan… Kena berdiri luar kelas tu biasa tengok laa…

Itu aje la sebahgian dari denda yang dikenakan meliputi pelbagai kesalahan yang dilakukan oleh budak sekolah yang kena denda di sekolah.

Alkisah budak sekolah kena denda.

Budak Sekolah Bergaduh | Video Budak Sekolah

Saturday, October 18th, 2008

Sekadar hiburan semata-mata. Ini time rehat ke atau time cikgu sedang mesyuarat. Sekali ngan ketua darjah ke? Pengawas sekolah ke mana menghilang? Atau persembahan untuk akhir tahun sekolah? Teringat pulak zaman sekolah dedulu. Mereka semua nih nak kena rotan ke haaaa…???

Kepada pelajar sekolah dan bebudak sekolah yang sedang dan akan hambik peperiksaan utama. Fokuskan kepada peperiksaan anda sekarang dan buat skor A yang terbaik untuk anda. Peperiksaan bukan segalanya namun peperiksaan untuk anda adalah memang penting untuk kesinambungan pelajaran pada masa depan.

Mahu masuk unversiti ke? Mahu masuk kolej ke? Sambung ke luar negara ke?

Selamat maju jaya kepada mereka yang menduduki peperiksaan PMR, SPM, STPM dan segala peperiksaan yang ada di alam persekolahan. Belajar laa dengan rajin dan tekun dengan teknik belajar yang berkesan. Sekian terima kasih.