Buat Duit Dengan Kumpul Kertas Untuk Duit Segera

Bagaimana hari ini? Moga anda semua sihat dan ceria selalu hendaknya dengan kehidupan seharian masa kini. Sihat tubuh badan mental dan fizikal itu penting untuk kesinambungan kerja harian kita.

Terutama sekali bab cari duit seharian. Kalo tak kerja dan tak buat kerja apa-apa dah tentunya tak ada duit yang masyuk. Nak harapkan siapa kalo duit dah tiada dalam poket. Siapa yang nak nolong? Sudah tentunya diri sendiri yang perlu lakukan sedikit ikhtiar untuk cari duit dan perhabiskan duit.

Habiskan duit memang mudah. Dannak cari duit pun memang mudah jika kena caranya. Caranya ada di sekeliling anda. Cuba anda perhatikan hanya berada di rumah dan anda boleh fikirkan apa yang boleh anda buat untuk cari duit secara sambilan…

Contoh mudah yang seringkali anda lihat adalah mengumpul kertas dan menjual semula ke kilang pemprosesan kertas untuk kitar semula. Gerenti anda akan dapat duit segera punya. Tak segera pun dapat cepat. Tak cepat pun dah tentunya anda yang malas nak kumpul kertas tersebut.

Sedikit aje? Cubalah dulu untuk kumpul beberapa kilogram dalam seminggu. Dapat sekilo purata rm10.00 ( andaian harga..) sehari. Jika 10 kilo seminggu dah berapa? Jika andaian untuk setahun hanya kumpul kertas dan hantar ke kilang aje, dah berapa yang anda dapat?

Setiap kali dapat duit hasil jualan ke kilang kertas kitar semula yang anda lakukan tersebut anda kumpul dan tabungkan. Anda kumpul kertas dan kumpul duit dalam tabung. Sedikit sedikit lama-lama jadi berkepul-kepul.

Susah sangat ke nak kumpul kertas terpakai? Kotak terpakai yang ada di sekitar rumah anda? Kumpul dan menang!

sekian terima kasih. selamat mencuba…

Related post :

Buat duit dengan kertas

Related info :

(Visited 112 times, 1 visits today)

Tags: , , , , ,

3 Responses to “Buat Duit Dengan Kumpul Kertas Untuk Duit Segera”

  1. cdsite says:

    Banyak sungguh idea nak cari duit tambahan ni….cuma tinggal nak buat ke tak nak je.

  2. Jimmy says:

    Kadang2 kalau tengok ade anak beranak kutip2 paper kt luar tu sedih gak ye.. Tapi pandangn luaran je. Berapa yg diorg dapat kite bukan tau pun..

    Kalau lah rkyat M’sia buat duit cara ni konpem M’sia bersih dan suci dari sampah. Tinggal sampah masyrkt je..

  3. Kumpul dan menang! Sungguh idea nak cari

Leave a Reply

CommentLuv badge