Ramadhan Datang lagi…

Makhluk ini akan berlalu laa dulu buat sementara….

Ramadhan datang lagi… Selamat datang ramadhan al-karim.

Bulan ramadhan menjelma kembali membawa rahmat dan keberkatan. Pahala sudah tentunya berlipatganda dari biasa lantaran hadirnya ramadhan setahun sekali. Macam biasa semuanya akan sibuk mencari kembali dan membuat ulangkaji perihal lafaz niat puasa dan juga doa untuk berbuka puasa. Dan tidak lupa jugak panduan untuk mengejutkan mereka untuk bangun sahur… sahur! sahur! Bangun sahur…!

Nak tahu berkenaan lafaz niat puasa ramadhan? Meh kita ulangkaji berkenaan lafaz niat puasa ramadhan dan juga doa untuk berbuka puasa.

Sudah selesai anda ulangkaji serba sedikit lafaz niat puasa ramadhan tersebut. Maka gayanya anda perlu meneruskan misi untuk membuat kejutan emosi untuk membangunkan ahli keluarga anda agar dapat bersahur pula. Bukan mudah nak bangun pepagi bebuta lepas tu nak kena makan pulak sebagaimana cerita upin dan ipin esok puasa.

Puasa tu apa opah?

Sahur tu apa pulak…?

Berbuka dan Bersahur…

Maka bersahurlah kamu biarpun dengan segelas air masak… takder air masak? Bancuh aje laa air kopi segera dalam peket. Buah tamar pun okey aaaaa untuk bersahur. Jangan takdak sahur… kalo takder sahur maknanya terlepas sahur laa jawabnya.

Berbuka puasa dah tentunya kena mulakan dengan buah kurma dan jugak segelas air . Macam-macam gelagat orang berbuka puasa nih… hehehehee…

Meh kita jenguk apa kebendanya cara-cara dan panduan untuk mengejutkan ahli keluarga anda agar dapat bangun sahur dengan jayanya. Jangan lupa sediakan jam loceng yang kuat bunyiknya biar bergegar rumah anda…. hohohooooo….

Tips kejutkan orang sahur.

Panduan kejutkan orang bersahur.

Sekian terima kasih. Kita akan jenguk pula selepas ini episod cerita upin dan ipin setahun kemudian di tv9 berpuasa.

This entry was posted in bingkisan ramadhan and tagged , , , . Bookmark the permalink.

9 comments on “Ramadhan Datang lagi…

  1. Thanks dengan backlink ni fatah. :) selamat menjalani ibadah puasa ye. :D

  2. selamat berpuasa Fatah :)

  3. Huhu, bagus idea2 tu
    Ramadhan Karim

  4. harap-harap dapat habiskan pose dgn jayanya… + dapat buat pahala berganda-ganda… yang penting , niat dan ikhlas….

  5. selamat berpuasa rakan ku

  6. Selamat Berpuasa buat Abd Fatah dan semua. Semoga Ramadhan kali ini membawa berita yg lebih gembira buat kita semua :)

    Sbnrnya, sahur tu dipanggil ‘suhur’…saya tak ingat apa maksudnya. Dipetik dari kuliah Ramadhan sebelum ini.

  7. selamat berpuasa juga kpd demo abey dio tuh. :)

  8. Pingback: Ramadhan kali ini… Apa cerita? | AbdFatah.com | Cetusan Rasa Bicara Minda

  9. adeba safea on said:

    selamat berpuasa jangan x puasaye hehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

3,428 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>