Peraduan Hari Merdeka Jika Aku Pemimpin Malaysia

bendera_malaysia.jpg

Wah… tajuknya cukup menarik. Peraduan hari merdeka ke 51. Itu dah cukup menarik perhatian orang ramai tatkala sedang hangatnya menjelangnya hari kemerdekaan ke 51 kali ini dengan temanya Perpaduan Teras Kejayaan Sesama Insan. eh eh ada tambahan pulak dah… Perpaduan Teras Kejayaan. Itulah dia tema untuk sambutan hari kemerdekaan kali ini yang ke berapa? sambutan yang ke 51.

Mana iklan peraduan hari merdeka petronas? Takder laaa encik untuk tahun ini… mungkin lepas raya kot agaknya….?

Mana borang peraduan jutawan merdeka tm 2008? Rasanya takder jugak nampaknya untuk tahun 2008? Mungkin lepas raya kot agaknya….?

Kalau untuk promosi merdeka tu mungkin ada agaknya. Namun sejak dua menjak nih nampak tak seberapa aje berbanding tahun lepas. Itupun kalo nak buat perbandingan laa tahun ini untuk sambutan merdeka 2008.

Nampak tak perbezaannya? Sila membuat pengesanan dengan radar keyboard masing-masing.

Kalo nak join contest sambutan hari kemerdekaan ke 51 dengan tajuk  dan tema “Jika Aku Pemimpin Malaysia” anda boleh dipersilakan menyerlahkan bakat anda dalam peraduan tersebut.

Sekiranya Aku adalah pemimpin malaysia di masa depan…. apa yang aku nak buat dengan Malaysia nih? Dengan segala gerombolan yang bersedia untuk mengangkat dan menjulang nama Malaysia ke serata dunia dan disegani?

Sekolah dan segala kelengkapan yang ada perlu dimajukan seiring dengan perkembangan semasa. Pendidikan untuk mereka yang memerlukan bantuan sepenuhnya. Tanpa ilmu siapalah warga negara Malaysia masa kini.

Jika aku pemimpin Malaysia. Ekonomi masyarakat sudah tentunya perlu dipertingkatkan dari segenap pelusuk ceruk rantau negara. Jangan biarkan mereka terbiar. Bantu sekadar yang termampu… Jangan sekadar membuat janji kosong belaka.

Kedaulatan negara seharusnya dipertahankan dengan sebaik mungkin. Jangan sekali-kali menyerah bulat-bulat begitu sahaja. Tempat tinggal lagi dikenang apatah lagi tempat menghuni dalam satu-satu negera. Habis tu nak tinggal kat bumi mana lagi. Inilah anugerah yang tidak ternilai oleh Allah S.W.T.

Namun hakikatnya tugasan itu tetap tertakluk kepada pemimpin yang telah dilantik oleh rakyat. Maka sebagai pemimpin kena jalankanlah tanggungjawab yang telah diserahkan kepada kita dengan penuh komitmen…

Aduhai… apo ke hal merapik dah entry kali ini…

Maaflah peraduan hari merdeka ke 51 takder kat sini aaaaa. Peraduan untuk tahun lepas ada laaa… Mana iklan merdeka petronas? Mana iklan merdeka jutawan TM. Belum siap lagi agaknya…

Takper laaa kalo dah takder peraduan apa-apa. Kalo ada boleh try hantar banyak-banyak lepas nih. Sambut ramadhan aje laa lagi baik. Jangan membazirkan duit untuk sambutan hari kemerdekaan aje… kena lihat dan tengok keperluan untuk bulan ramadhan yang lebih istimewa tersebut.

Jika mahu anda boleh sertai contest bonanza sambutan hari kebangsaan di sini.

apa kata anda untuk sambutan hari kemerdekaan ke 51 tahun ini seandainya anda punya wang yang banyak? Mari kita saksikan dan download Iklan merdeka petronas 2008.

Sekian terima kasih.

This entry was posted in promosi merdeka and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

10 comments on “Peraduan Hari Merdeka Jika Aku Pemimpin Malaysia

  1. Aduhai… apo ke hal merapik dah entry kali ini…..memang ko merepek Fatah..hahaha.

    Aku pun pening ni baca entri ko ni…entri ni ko buat untuk join apa2 peraduan ker Fatah?? Pada aku, sambutan cam biasa jer..cam tahun2 sebelum ni :)

  2. masih takde iklan merdeka kat tv..huhu

  3. Pingback: Freedom.of.Blogging » Blog Archive » FU(fastupdate) #2

  4. Maklum sekarang ini gawat memang susah sikit diaorang nak bajet. Yang penting Hari Merdeka ini kita semua bersyukor masih hidup aman damai.

  5. arynet on said:

    test2.. uih.. lama betoi tak jenjalan ni.. lalala

  6. selamat hari merdeka kepada semua rakyat jelata malaysia yang budiman…

  7. Selamat hari merdeka. Marilah kita sama-sama memerdekakan pemikiran dan perbuatan kita kearah menuju malysia maju.

  8. hohoho aku dah tgok da iklan merdeka petronas…. best gile…. ohohoho

  9. huhu..macam best aje. pertandingan macam ni memang jarang aku join. aku suka tengok je..

  10. Pingback: Result!Contact aku cara pembayaran..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

2,156 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>