cara nak buat penyapu lidi asignment

Maaf… ini bukan cerita anugerah penyapu yang heboh oleh menteri besar Khir Toyo. ini adalah berkaitan dengan bagaimana cara nak buat penyapu lidi. Penyapu lidi memang boleh buat duittarget="_blank" rel="nofollow" href="http://www.ashadee.net/go/25002/abdfatah?tid=4432">duit kalo ada permintaan untuk penyapu tradisional tersebut. bagaimana pula jika anda dikenakan syarat dalam asignment anda untuk membuat penyapu lidi atau menghasilkan sesuatu yang kreatif melalui penyapu lidi tradisional tersebut?

dan bukan penyapu biasa anda gunakan yang dibeli dari kedai runcit kebiasaan yang anda jumpai. bukannya juga penyapu elektronik yang bernama vacum cleaner. ia bernama penyapu lidi….

jadi apohal cerita berkenaan penyapu lidi hari ini? dan bagaimana pula cara nak buat penyapu lidi khususnya. penyapu lain mungkin juga boleh dipertimbangkan…

Nak buat penyapu lidi pun jadi salah satu assignment ker?

atok abah raut lidi kelapa sawit untuk buat penyapu.

Di antara lain2 kegunaanya kami buat penyapu

apa kata anda semua memberikan idea dan pandangan bagaimanakah cara nak buat penyapu atau penyapu lidi dengan cara yang lebih kreatif dan menguntungkan….

manalah tahu satu hari nanti anda akan menerima satu catatan asignment bagaimana cara nak buat penyapu dengan gaya yang lebih kreatif dan menarik untuk menambahkan lagi koleksi kraftangan malaysia untuk membuat duit dengan lebih mudah lagi melalui penyapu lidi kreatif.

sekian terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share
This entry was posted in cari duit mudah and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to cara nak buat penyapu lidi asignment

  1. adila says:

    masa kcik2 dedulu rajin gak tolong moyang raut lidi dan buat tikar mengkuang.

    Cepat moyang saya tu raut lidi. Dia guna pisau lipat yang masa tu harga 10sen satu. La ni tak tahu dah berapa harga dia. Lama tak guna pisau tu. lagipun fobia. Tajm sangat. Asyik makan jari jer…

    Moyang saya tu dia susun banyak2 daun kelapa ikut urat daun yang betul. Then dia raut. Sekali raut dapat lebih kurang 10 batang lidi.

    Then buat tikar mengkuang. Daun mengkuang kan ada duri. Tapi saya tersangatla kagum nengokkan cara dia buang duri mengkuang tu…cara dia tak berapa ingat, Tapi dia gunakan daun mengkunag tu jugak. Belit kat tangan then raut jugak untuk buang duri tu. Sekarang dah tak jumpa orang buat tikar mengkuang. Semua dah pakai kapet.

    Tradisi dulu…berharga untuk kita semua. Mungkin kalau ditanya kepada budak2 sekarang tentang penyapu lidi dan tikar mengkuang, mereka ternganga. Sebab kat umah tu ada penyapu lidi elektronok dan kaper berbulu yang tebal…

  2. abdfatah says:

    mungkin boleh perkenalkan vacum lidi pulak lepas nih…

  3. zool says:

    Penyapu lidi.. Siapa nak?? Rumah saya banyak kelapa sawit..
    Boleh ambil lidi banyak2

  4. abdfatah says:

    ada yang nak kalo boleh buat duit dengan penyapu lidi… hehehe.. sikit2 takper laa boleh buat pendapatan tambahan secara sambilan… lidi kelapa ke… lidi kelapa sawit ke…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>