Buat Duit Dengan Galah Sambung | Galah Serbaguna

Galah sambung serbaguna memudahkan kerja anda yang berdepan dengan masalah  pokok-pokok kayu yang tinggi-tinggi aras lautnya.  Beberapa hari ini sibuk jugak duk mikir nak kait buah rambutan. Sekarang duk kait dengan menggunakan galah buluh. Itu saje yang boleh digunakan buat masa sekarang. Ada pengacip rambutan pun tak jalan jugak. Terkial kial dibuatnya…. Dapatnya tak sampai pun setengah baldi. Penat duk guna galah buluh nih. Terlebih galah siksa nak terdongak-dongak nak kait rambutan. Kalo galahnya pendek sudah tentunya tak berapa nak sampai pulak area yang tinggi… masalah jadinya. Maka pilihannya adalah dengan menggunakan galah sambung. Galah sambung serbaguna.

Kalo nak panjat bukannya boleh panjat pokok rambutan yang tinggi-tinggi tuuuu. Spesis takleh nak panjat pokok nih biasa laa asyik duk tengok aje laa buah-buahan kayu yang ada. Kalo panjat boleh laa sekerat jalan aje. Lepas tu turun balik laa tak dapat hasil. Dapatnya sikit sikit aje laa.

Siapa yang biasa panjat pokok kelapa tu kira memang pro laa. Lepas tu meniti dari dahan pokok ke dahan pokok yang lain…. haaaa… kalo tak silap dalam majalah 3 kaa atau kat dalam majalah kat pasaran.   Pompuan pulak tu yang memanjat pokok kelapa. Nampaknya kena hambik kursus panjat memanjat pokok pulak laa lepas nih…. ada ke kursus sedemikian rupa???

Alternatifnya sudah ada… maka kena dapatkan sebijik dua galah sambung serbaguna ini. Mudah dan senang nak guna. Sebenarnya duk tercari-cari galah yang bermesin tu yang digunakan oleh pengutip buah kelapa sawit yang disiarkan oleh Agrotek di RTM … nampaknya kena contact RTM punya agrotek nih…

Buah kelapa pun satu hal jugak nak kena panjatnya. Pokok kelapa yang rendah boleh laa nak panjat.  Tak panjat pun tak mengapa kalo ada pokok kelapa yang rendah. Nak kena bayau upah memberuk memanjat kelapa. Kelapa bukan murah woooo. Mahal… kalo kita jual lepas tu takkan nak beli balik dengan harga yang berbeza pulak. Kelapa dah ada takkan nak beli pulak… tul tak??? Satu cara yang bagus untuk turunkan setandang kelapa adalah dengan menggunakan senapang. Pakai petik je senapang tu dan kemudian dapatlah setandang kelapa. Ada sesiapa yang biasa guna cara tersebut?

Kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan maklumat berkaitan galah sambung serbaguna tersebut boleh berkunjung ke laman berikut :

Pemasangan galah berkenaan juga amat mudah iaitu anda hanya perlu sisip, pusing dan klik. Begitu juga untuk membukanya.

“Selain galah, ReachAll juga memasarkan pisau sawit, pisau bunga sawit, pisau pinang, penyapu sawang, kacip rambutan, pisau kelapa dan gergaji dahan,” katanya.

Sesiapa yang ingin mendapatkan maklumat mengenai galah serbaguna ini bolehlah menghubungi ReachAll di 05-8914134 atau e-mel: asdepro@ spptsb.com

Galah sambung serbaguna

Galah sambung untuk pemilik dusun.

Maka pilihan yang paling sesuai adalah galah sambung serbaguna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share
This entry was posted in agrotek and tagged , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Buat Duit Dengan Galah Sambung | Galah Serbaguna

  1. emme says:

    Salam, nampak menarik! :) macam review berbayar je ni. :)

    Aku rasa perlu lebih info letak kat sini la fatah, seperti harga, panjang galah, berat dan sebagainya…

    sebab aku rasa senang dapat market ni.

  2. abdfatah says:

    takder laa saje je nak buat posting pasal galah sambung nih… tengah cari “galah rambutan” lepas tu terjerempak la ngan galah sambung nih. Popular jugak galah sambung nih…

    galah bermesin lagi senang citer… mudah sikit nak guna….

  3. KNizam says:

    hehe dah jumpa dah iklan MOT tuh…. tengokkk tengokkk tengokkkk kat sini http://knizam.com/iklan-raya-2008-mot-stressful-journey/

  4. appleblogger says:

    hehe..berguna juga bisnes galah-galah ni sekarang yek.

  5. reddebt says:

    hehe. teringat kisah masa kecik, main galah panjang. :)

  6. zainul9 says:

    fwd:
    1 | emme

    October 13th, 2008 at 2:18 pm

    Salam, nampak menarik! macam review berbayar je ni.

    Aku rasa perlu lebih info letak kat sini la fatah, seperti harga, panjang galah, berat dan sebagainya…

    sebab aku rasa senang dapat market ni.

    sedikit info tentang galah sambung:
    * harga galah: ikut ketinggian dari 15k – 45k, lengkap beg & getah pemegang.

    * berat galah:
    30k: 4.5kg
    40k: 5.9kg
    45k: 6.6kg

    Material yg digunakan adalah dr aluminium aloi berkualiti tinggi, x mudah patah & x berkarat.

    penghantaran seluruh m’sia, rm20/set.

    Mata alat boleh ditukar2, ikut kegunaan, samada nk guna kait rambutan, kelapa, kelapa sawit, nk buang sawang, gergaji dahan, P.manggis & macam2 lagi..

    ym: zainulasd

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>